تکنولوژی

آیفون خود را همانطور که می خواهید شخصی سازی کنید

  • اپل تایید کرده است که نسخه بتای عمومی در ماه جولای و نرم افزار نهایی در اواخر سال ۲۰۲۲ برای دستگاه‌های آیفون ۸ و بالاتر ارائه می‌شود. در این گزارش برخی امکانات و تغییرات این سیستم عامل آورده شده است.

تاریخ انتشار

اپل اعلام کرده است که iOS ۱۶ در اواخر سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود و نسخه بتا عمومی از ماه جولای در دسترس کاربران آیفون قرار خواهد گرفت. این شرکت اما در مورد تاریخ راه‌اندازی دقیق‌تر صحبت نکرده است، اما سال‌هاست که اپل به‌روزرسانی‌های اصلی iOS خود را در سپتامبر سال انتشار آن‌ها عرضه می‌کند، بنابراین تقریباً مطمئن هستیم که نسخه نهایی iOS ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد. 

آیفون های پشتیبانی شده برای iOS ۱۶

هر کسی که آیفون ۸ و مدل‌های پس از آن را داشته باشد، می‌تواند گوشی خود را به iOS ۱۶ به‌روزرسانی کند. با iOS ۱۶، می‌توانید صفحه قفل شده خود را با ضربه زدن روی هر ناحیه‌ای برای تغییر فونت و رنگ متن، شخصی‌سازی کنید. ویجت‌ها را نیز می‌توان در اینجا فعال کرد، این ویژگی از اپل واچ الگو برداری شده است. شما می توانید سه مورد از این موارد را به صفحه قفل خود اضافه کنید، تا دسترسی آسان‌تری به آنها داشته باشید. شما فقط به یک مدل صفحه قفل محدود نخواهید شد. مشابه ایجاد یک واچ فیس در اپل واچ، می‌توانید بین صفحه‌های قفل مختلف حرکت کنید تا بتوانید بر اساس نیاز خود به ویجت‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

حالت فوکوس
حالت فوکوس نیز به‌روزرسانی‌هایی دریافت می‌کند، و برخی از آنها به صفحه قفل هم می‌آید، زیرا صفحه قفل نشان داده شده می‌تواند به‌طور خودکار بر اساس نمایه فوکوس شما تغییر کند. برای مثال، نمایه تمرکز «جلسه» می‌تواند تصویر زمینه قفل صفحه را تغییر دهد و ردیفی از ویجت‌ها را ارائه دهد که جزئیات آن رویداد را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید از «فیلترهای فوکوس» برای مسدود کردن تاریخچه در سافاری، حساب‌های ایمیل، رویدادها در تقویم و موارد دیگر استفاده کنید تا به شما در مدیریت گردش کار کمک کند.

اعلان‌ها
اعلان‌ها نیز با «فعالیت‌های زنده» بهبود می‌یابند که اساساً اعلان‌های ویجت‌مانندی هستند که به شما امکان می‌دهند پیشرفت تحویل غذا و موارد دیگر را دنبال کنید. نوتیفیکیشن‌ها همچنین دارای طراحی جدیدی هستند، با هدف ایجاد ظاهری بصری، و دارای انیمیشن‌های جدید – که از پایین صفحه قفل وارد می‌شوند تا در یک نگاه به راحتی دیده شوند و در عین حال دور از چشم نباشند. همچنین می‌توانید اعلان‌ها را در نمای فهرست گسترده، نمای پشته‌ای یا نمای مخفی مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

پیام‌ها
اپل چندین ویژگی جدید به پیام‌ها اضافه کرده است. “لغو ارسال” به شما امکان می‌دهد تا یک پیام را تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال آن حذف کنید. به همین ترتیب، شما همچنین می‌توانید پیام‌ها را در ۱۵ دقیقه اول ویرایش کنید. توجه داشته باشید که این فقط برای پیام‌های آیفون به آیفون کار می‌کند.

SharePlay نیز به برنامه‌های آیفون می‌آید، بنابراین می‌ توانید برای مثال یک فیلم را در دیزنی پلاس پخش کنید و آن را از طریق پیام‌ها با شخص دیگری به اشتراک بگذارید.

دایره لغات نیز بهبود یافته است، زیرا اکنون به کاربران امکان می‌دهد تا بین ورودی‌های صوتی و لمسی حرکت کنند، بنابراین می‌توانید برای افزودن متن صوتی، بدون نیاز به توقف تایپ هم کنید.

متن زنده نیز شاهد بهبودهایی است – می‌توانید متن را در ویدیو کپی و جای‌گذاری کنید، در کنار اینکه می‌توانید متن را هنگام ترجمه ویدیو کپی کنید.

همچنین می‌توانید پیام‌ها را تا ۳۰ روز پس از حذف بازیابی کنید، دعوت‌نامه‌ای برای همکاری در پروژه‌ای در پیام‌ها ارسال کنید، و هنگامی که شخصی در یک همکاری ویرایشی انجام می‌دهد، هشدار دریافت کنید.

دسترسی‌ها
در ماه می توسط اپل اشاره شد که چندین ویژگی دسترسی جدید به iOS ۱۶ می آیند، مانند تشخیص درب، که به شما کمک می‌کند محل دقیق درها را پیدا کنید، علائم اطراف آنها را بخوانید و دستورالعمل‌هایی برای باز کردن آنها دریافت کنید. همچنین گزینه‌ای برای مشاهده زیرنویس‌های زنده در تماس فیس تایم، کنترل اپل واچ از آیفون، قطع تماس‌های تلفنی با سیری و موارد دیگر وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا