بازارهای خارجی

آدم های بد با اسلحه آدم های خوب متوقف می شوند

در ابتدا اعضا با بی حوصلگی به سخنرانی‌ها گوش می‌دهند، در غرفه‌ها می‌چرخند و به این موضوع فکر می‌کنند که اسلحه بعدی خود را چه مدلی و از چه شرکتی تهیه کنند. این اتفاقی است که هرساله در نشست سالانه انجمن ملی تفنگ آمریکا می‌افتد.

گفته می‌شود یکی از ثروتمندان آمریکایی که تولید کننده تفنگ‌های دستی نیز است، تپانچه‌های خود را بر اساس میزان نفوذ در گوشت انسان طبقه بندی می‌کند. او همچنین همواره ابراز امیدواری کرده که دخترانش هرچه زودتر به خوبی تیراندازی را فرا بگیرند تا بتوانند یک اسلجه برای دفاع از خود حمل کنند.

سه روز پس از اینکه یک مهاجم در تگزاس، ۱۹ کودک را به قتل رساند که مرگبارترین تیراندازی در مدرسه از زمان قتل عام کودکان شش و هفت ساله در یک دهه پیش در مدرسه ابتدایی سندی هوک در نیوتاون، کانکتیکات بود، دموکرات‌ها بار دیگر با انتقاد از قانونی بودن اسلحه در آمریکا خواستار تصویب قانونی برای ایجاد محدودیت در حمل و استفاده از اسلحه شدند. 

جو بایدن، رییس ‌جمهوری آمریکا نیز از همکاران خود خواست تا قوانینی را برای ایجاد کنترل بیشتر بر روی اسلحه‌های به فروش رفته به تصویب برسانند. با این وجود، لابی‌های ساخت و فروش اسلحه به اندازه‌ای در آمریکا قدرت دارند که بدون توجه به هشدارهای حتی رییس جمهوری و بالاترین مقامات سیاسی، چنین کشتارهایی را به دلیل حمل آزادانه اسلحه در کشور خود نمی‌دانند. 

آنها معتقدند برای جلوگیری از تیراندازی و به قتل رسیدن انسان‌های بی گناه باید راهکارهای دیگری را در دستور کار قرار داد. یکی از این راه‌حل‌ها مربوط به مدارس است. برای مثال مدارس باید به نوعی ساخته شوند که بیشتر شبیه به ساختمان‌های دولتی به نظر برسند. همچنین با حضور گسترده پلیس، نظارت امنیتی در اطراف مدارس افزایش یابد.

پیش‌تر نیز دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود به چنین طرحی اشاره کرده بود. ترامپ گفته بود که با ایجاد یک حصارکشی قوی بیرونی باید اطراف مدارس تا کیلومترها در امنیت کامل باشد. این درحالی است که در همان زمان آدام وینکلر، از دانشگاه کالیفرنیا و نویسنده تاریخچه قطعی حق حمل اسلحه ضمن به سخره گرفتن این اظهارات رییس جمهوری سابق آمریکا گفته بود که حتی اگر تمام مدارس آمریکا به قوی‌ترین سیستم‌های امنیتی مجهز شوند، یک تیرانداز همچنان می‌تواند کودکان را در زمین بازی هدف قرار دهد، مگراینکه دیگر اجازه ندهیم کودکان به زمین بازی بیایند!

یکی دیگر از رایج‌ترین استدلال‌های حامیان حمل اسلحه این است که آدم‌های بد فقط با اسلحه آدم‌های خوب متوقف می‌شوند. بر این اساس، آنها معتقدند معلمان، نگهبانان و افراد بیشتری باید مسلح شوند. این درحالی است که اگر اسلحه جامعه را ایمن‌تر می‌کرد، با توجه به تعداد اسلحه‌هایی که در این کشور در گردش است، آمریکا باید لقب امن‌ترین کشور جهان را به خود می‌گرفت.

طرفداران قانونی بودن خرید و فروش اسلحه همچنین استدلال می‌کنند که علت اصلی چنین کشتارهایی و همچنین قتل تعداد زیادی انسان بی گناه، قوانین مربوط به آزادی اسلحه نیست بلکه اختلالات و بیماری‌های روانی افراد است. بنابراین بیشتر تلاش‌ها باید معطوف به درمان و کنترل افرادی با اختلالات و بیماری‌های روانی باشد.

این گروه از طرفداران «حقوق اسلحه» با اشاره به آمار بالا جرم و جنایت در شیکاگو معتقدند که ایجاد محدودیت‌های جدید برای حمل آزادانه اسلحه کاری از پیش نخواهد برد. آنها با اشاره به نرخ بالای جرم و جنایت در شهرهایی با قوانین سختگیرانه اسلحه، مانند شیکاگو استدلال می‌کنند که حمل اسلحه عامل نرخ بالا جنایات در آمریکا نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا