بازارهای خارجی

چرخه های نزولی برای بازار خوب است یا بد؟

معامله گران با عملکرد منفی قیمت و دشواری نسبی در اجرای معاملات سودآور در شرایط نزولی بازار ابراز نگرانی می‌کنند. با این حال، بسیاری از تحلیلگران و سازندگان برجسته بر این باورند که اکنون زمان انجام اقداماتی است که با بازگشت احساسات صعودی منجر به بیشترین دستاوردها می شود.

میهایلو بیلیچ ، یکی از بنیانگذاران پالیگان در ۲۷ می به CNBC گفت که رکود فعلی و فروش عمده اخیر در اوایل این ماه دقیقاً همان چیزی است که بازار به آن نیاز دارد.

میهایلو بیلیچ معتقد است که بازار ارزهای دیجیتال همیشه غیرمنطقی و بی پروا است.  بیلیچ خاطر نشان کرد ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال بین نوامبر ۲۰۱۹ و نوامبر ۲۰۲۱ ۱۲.۵ برابر شد، نرخ رشد فوق العاده ای که از بازارهای سنتی پیشی گرفت.

زمانی که چنین مواقعی فرا می‌رسد، یک اصلاح به طور معمول مورد نیاز است.

بازار در حال حاضر اصلاح قیمتی قابل توجهی را تجربه می‌کند. از نوامبر گذشته، ارزش کل بازار ۶۰ درصد از ۳ تریلیون دلار به ۱.۲ تریلیون دلار کاهش یافته است. با توجه به اینکه آخرین بازار نزولی قیمت ها حدود ۸۰ درصد کاهش پیدا کرد، معامله گران همچنان انتظار کاهش بیشتری دارند.

DeFi Edge، تحلیلگر بازار کریپتو، افزود که بازارهای نزولی دارای مزایایی هستند که مطابق با منافع اکثر بازیگران بازار هستند. DeFi Edge در ۲۹ می به ۱۶۴۰۰۰ دنبال کننده خود در توییتر گفت که “بازارهای نزولی برای رشد ارزهای دیجیتال نیاز است.”

در سال گذشته، حجم تراکنش بیت کوین (BTC) در ۹ نوامبر به ۳۳۵,۴۱۱ رسید که همزمان با اوج قیمت بود. بر اساس گزارش Blockchain.com، در ۲۹ می، حجم تراکنش با ۳۸ درصد کاهش به تنها ۲۰۷۸۵۹ رسید.

فعالیت کمتر به معنای فرصت کمتر و کاهش سودآوری برای اجرای بسیاری از کلاهبرداری ها است، بنابراین آنها تمایل به ناپدید شدن دارند.

2

جیسون یه، شریک صندوق سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال رکت کپیتال توضیح داد که اگرچه قیمت‌ها و فعالیت‌ها پایین‌تر است، اما بازارهای نزولی نشان‌دهنده بهترین زمان برای معامله‌گران و سازندگان است تا زمانی که احساسات بازار معکوس می‌شوند، پایه‌های موفقیت خود را مستحکم کنند. او گفت: «در یک بازار نزولی، زمان آن فرا رسیده است که بهترین اصول اولیه را فرا بگیرید، و روی ساخت یک محصول جدید تمرکز کنید.»

زمان آن فرا رسیده است که معامله گران ذخایر نقدی خود را به کار گیرند تا در چرخه صعودی بعدی پیشرفت کنند.مثل همیشه، برندگان در بازار گاوی، افرادی هستند که در بازار خرسی سرمایه گذاری کردند،سود اصلی از خرید در بازار نزولی به دست می‌آید. بیشتر ضررها ناشی از خرید در بازار گاوی است.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا