ارز دیجیتال

رهبران مالی G۷ خواستار مقررات سریع و جامع رمزارزها

جی۷، نشست وزیران اقتصاد هفت کشور بزرگ صنعتی است. این نشست در سال ۱۹۷۵ باحضور شش کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تشکیل گردید. سپس کانادا نیز به این گروه پیوست.

وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای صنعتی گروه هفت (G7) در ۱۸ تا ۲۰ مه در بن و کونیگزوینتر آلمان گرد هم آمدند.

از جمله موضوعاتی که آنها در مورد آن بحث کردند، تنظیم مقررات دارایی‌های رمزنگاری شده به دنبال آشفتگی اخیر بازار و فروپاشی ارزهای دیجیتال لونا و استیبل کوین الگوریتمی (UST) بود.

G7 از اقدامات هیئت ثبات مالی (FSB) برای نظارت و رسیدگی به خطرات ثبات مالی ناشی از اشکال دارایی های رمزنگاری شده حمایت می کند و از افزایش همکاری جهانی برای رسیدگی به مسائل نظارتی مرتبط با استفاده از دارایی های رمزنگاری شده، استقبال می کند.

اعضای گروه G7 افزودند:

با توجه به آشفتگی اخیر در بازار دارایی‌های رمزنگاری شده، G7 از FSB می‌خواهد تا توسعه سریع و اجرای مقررات منسجم برای جامع صادرکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری را پیش ببرد.

در این بیانیه آمده است FSB با هماهنگی نزدیک با تنظیم‌کنندگان استانداردهای بین‌المللی روی مقررات ارزهای دیجیتال با هدف نگهداری دارایی‌های رمزنگاری، از جمله استیبل کوین‌ها، با استانداردهای مشابه سیستم مالی اقدام خواهد کرد.

در همین حال G7 خواستار اجرای سریع «travel rule» گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و افشای قوی‌تر و گزارش‌دهی نظارتی، به عنوان مثال، در مورد دارایی‌های ذخیره پشتوانه استیبل کوین است.

travel rule  قانونی است که به موجب آن همه مؤسسات مالی که در حوزه تجارت الکتروتیک فعالیت میکنند ملزم میکند که اطلاعات مالی خود را مبادله کنند.

اعضای گروه جی۷ در بیانیه ای دیگر افزودند:ما مجدداً تأیید می‌کنیم که هیچ پروژه استیبل کوین جهانی نباید شروع به کار کند تا زمانی که الزامات قانونی، نظارتی مربوطه را از طریق طراحی مناسب و با رعایت استانداردهای قابل اجرا برآورده نکند.

در پایان این بیانیه آمده است: «G7 به استانداردهای نظارتی بالا برای استیبل کوین‌های جهانی متعهد است و از مقررات مشابه پیروی می‌کند».

پس از فروپاشی لونا و UST، تعدادی از کشورها به طور مستقل خواستار تنظیم فوری دارایی های کریپتو، به ویژه استیبل کوین ها شده اند.

در ایالات متحده، جنت یلن، وزیر خزانه داری، هفته گذشته به کنگره گفت که تنظیم مقررات استیبل کوین مهم و فوری است. او سقوط UST را در کنگره توضیح داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا