مسکن

بی اعتمادی مردم به بزرگ ترین وعده انتخاباتی رییس جمهور 

بر اساس آخرین آمار ماخوذه از سامانه TEM وزارت راه و شهرسازی تا ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۰، ۶۴ هزار و ۷۴۵ متقاضی نهضت ملی مسکن پس از تایید شرایط استفاده از تسهیلات، نسبت به مراجعه به بانک عامل اقدام نکردند و به نوعی از پروژه نهضت ملی مسکن انصراف دادند.

این در حالیست که تا تاریخ مذکور تنها ۱۶۴ هزار و ۸۰۲ متقاضی از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک عامل معرفی شده‌ است. به عبارت دیگر تاکنون ۴۰ درصد از متقاضیان واجد شرایط و فاقد مسکن عطای دولت سیزدهم در نهضت ملی مسکن را به لقایش بخشیده‌اند.

بر این اساس کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، عملکرد بسیار ضعیف دولت در حوزه تامین زمین و اخذ تسهیلات در کنار ابهامات گسترده پیرامون مبلغ و زمان پرداخت آورده اولیه زمینه بی‌اعتمادی مردم به بزرگترین وعده انتخاباتی رییس جمهور را فراهم آورده است؛ طرحی که از همان ابتدا تردیدهای بسیار جدی در رابطه با آن وجود داشت. 

همچنین آمارها در شرایطی از عملکرد ضعیف دولت در نهضت ملی مسکن خبر می‌دهند که چندی پیش سخنگوی دولت از آغاز عملیات اجرایی ۸۷۰ هزار واحد مسکونی خبر داده بود اما این آمار نیز مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت و صحت آن زیر سوال رفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا