علم و دانش

لایحه جدید آموزش و پرورش برای جذب ۳۵ هزار معلم

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به رقم دقیق دریافتی معلمان بعد از اجرای قانون رتبه بندی گفت: اعضای کمیسیون آموزش مجلس اعلام کردند که حداقل حقوق دریافتی معلمان بعد از رتبه بندی ۸میلیون تومان است، اما برخی افراد و جریانات در شبکه های اجتماعی این موضوع را انکار کرده و از اعداد و ارقام پایین تری خبر دادند. بعد از این شبهه افکنی ها، مجددا نشستی با معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شده و ردیف های مربوطه چک شدند تا اشتباهی در این خصوص رخ ندهد.

این نماینده گفت: یکی دیگر از مشکلات پیش روی آموزش و پروش کمبود معلم است که برنامه ریزی برای استخدام های جدید در دستور کار قرار دارد. حداقل نیاز آموزش و پرورش برای تامین معلم، بیش از ۲۲۰هزار نیرو است که در سال آینده با افزایش بازنشستگی معلمان این عدد بالاتر نیز می رود. برای حل این مشکل، آموزش و پروش اخیرا لایحه ای برای جذب ۳۵هزار نیروی ارائه کرده که شروط قانونی جذب در آنها رعایت شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: در کنار استخدام این ۳۵هزار نفر، کمیسیون آموزش مجلس طرح تعیین تکلیف نیروهای بعد از سال ۹۱ را نیز آماده کرده است که از طریق این طرح نیز استخدام های قابل توجهی برای تامین نیروهای مورد نیاز در آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

او افزود: ضمن اینکه دانشگاه فرهنگیان نیز قول ۵۰هزار معلم را برای استخدام داده است. البته مجموعه این استخدام ها قادر نیستند، نیازهای کشور در حوزه تربیت معلمان را پاسخ دهند. باید ظرفیت های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان تامین شود تا در سالهای آینده، روند تربیت معلمان با سرعت بیشتری صورت گیرد.

فلاحی خاطرنشان کرد: نهایتا برای تامین نیروهای مورد نیاز باقی مانده نیروهای نهضتی، مربیان پیش دبستانی، حق التدریسی ها و…نیز استخدام خواهند شد تا کمبودهای فعلی بر طرف شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا