ارز دیجیتال

قانون جدید در چین: مجازات زندان برای جذب سرمایه از طریق رمز ارزها

به نقل از theblockcrypto، دادگاه عالی چین متممی به تفسیر خود از قانون کیفری اضافه کرد و بدین ترتیب، جذب سرمایه از عموم مردم از طریق «ارزهای مجازی» غیرقانونی محسوب می‌شود. این متمم از اول مارس (۱۰ اسفند) به اجرا در خواهد آمد.

تصمیم جدید دادگاه عالی چین در حالی رقم می‌خورد که این کشور از سال ۲۰۱۷ جمع‌آوری سرمایه با استفاده از رمزارزها در ICOها را ممنوع اعلام کرده است. با وجود این، افزودن این متمم به این معنی است که دادگاه‌های چین اکنون اختیار دارند تا به طور رسمی برای مجرمان حکم صادر کنند. مدت زمان زندانی شدن مجرمان بسته به مقدار سرمایه جمع‌آوری شده، از کمتر از سه سال تا بیش از ده سال متغیر است.

در ماده ۱۹۲ قانون کیفری تصریح شده است در صورتی که میزان کلاهبرداری در جذب سرمایه به واسطه رمزارزها، بیش از ۱۰۰،۰۰۰ یوان (۱۶،۰۰۰ دلار) باشد، مقدار آن «بزرگ» تلقی می‌شود و اگر این رقم بیش از ۵۰۰،۰۰۰ یوان (۷۹،۰۰۰ دلار) باشد، مقدار آن «بسیار بزرگ» تلقی خواهد شد.

چین اقدامات شدیدی برای ریشه‌کن کردن رمز ارزها در این کشور انجام داده است. به عنوان مثال، در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) بانک مرکزی این کشور تمام تراکنش‌های رمز ارزی را ممنوع و آنها را غیرقانونی اعلام کرد. علاوه بر این، فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با رمز ارزها از جمله معامله و استخراج آنها نیز ممنوع اعلام شد.

البته سرکوب رمز ارزها در چین به نفع آمریکا بود و به این کشور اجازه داد تا به سلطه چند ساله چین بر استخراج بیت کوین پایان دهد و از چین به عنوان بزرگترین بازار استخراج بیت کوین پیشی بگیرد. بر اساس شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج، آمریکا در حال حاضر بیش از ۳۵٪ از هش ریت بیت کوین را در اختیار خود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا