تکنولوژی

 چگونه کارتخوان خود را ثبت کنیم؟

مهلت ثبت کارتخوان‌ در سامانه مالیاتی تا چه زمانی است؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران، سبحانیان گفت: زمانی که فرآیند‌های وصول مالیات، غیرشفاف بوده و فرار مالیاتی گسترده وجود دارد، درآمد‌هایی که قرار است طی یکسال وصول شود، بر عهده فعالانی قرار می‌گیرد که فعالیت اقتصادی شفاف انجام می‌دهند؛ بنابراین اگر چتر مالیاتی را گسترده کنیم، درآمد مالیاتی بین آحاد بیشتری از فعالان اقتصادی توزیع می‌شود و بر فعالان شفاف فشار کمتری می‌آید.

به گفته او، این تکلیف قانونی از دولت گذشته بر زمین مانده بود. ما به جهت اهمیت موضوع به صورت هفتگی جلساتی را با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار و پیشرفت این پروژه را به صورت هفتگی رصد می‌کنیم. البته این موضوع در سازمان مالیاتی به صورت روزانه مورد پیگیری قرار می‌گیرد، اما به جهت اهمیت موضوع وزیر نیز هفتگی جلسات هفتگی برگزار می‌کنند.

او گفت: باور ما این است که تحول در نظام مالیاتی می‌تواند تحول عظیمی را در نظام اقتصادی کشور ایجاد کند، به تولید کمک کرده و عدالت را نیز در جامعه فراهم کند؛ بنابراین حتما یکی از اولویت‌های وزارت اقتصاد، پیاده سازی پایانه‌ها است و امیدواریم که در ماه‌های ابتدایی سال آینده شاهد باشیم به صورت کامل مستقر شده باشد.

نوشته های مشابه

یکی از مواد این قانون، ساماندهی کارتخوان هاست و فعالان اقتصادی تا پایان بهمن برای ساماندهی و اظهار دستگاه و مشخصات خود در سامانه MY.TAX.GOV.IR فرصت دارند.

نحوه ثبت کارتخوان در سازمان مالیاتی

در این زمینه، اشخاص حقیقی در اولین گام می‌توانند با استفاده از کد ملی، شماره تلفن همراه (شماره ملی و شماره تلفن همراه متعلق به یک فرد باشد) و تاریخ تولد، ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک دریافت کنند.

اشخاص حقوقی با نام کاربری و رمز عبور سامانه کد اقتصادی می‌توانند وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک شوند و اتباع خارجی حقیقی باید پیش از ثبت‌نام، به ادارات کل مالیاتی مراجعه و درخواست ثبت شماره تلفن همراه خود را  در سامانه ارائه کنند.

در گام بعدی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور به کارپوشه خود وارد شوید.

در صفحه ظاهر شده «داشبورد مالیاتی» خلاصه‌ای از اطلاعات پرونده مالیاتی شما ظاهر می‌شود.

با کلیک بر روی قسمت «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» دستگاه‌های کارت خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک ثبت شده به نام مؤدی با اطلاعات شرکت پشتیبان و شماره پایانه قابل مشاهده است.

در این صفحه «الصاق به پرونده» یا «درخواست غیرفعال‌سازی» دستگاه‌های کارت خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک و حذف ثبت نام‌های انجام شده توسط بانک مرکزی امکان پذیر است.

از لیست «دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی الصاق نشده» قابل مشاهده دکمه‌ی «الصاق به پرونده» را کلیک کنید تا پرونده‌های مالیاتی شما نمایش داده شود و پرونده مرتبط را انتخاب کنید.

سپس، پرونده مورد نظر را انتخاب و دکمه الصاق را کلیک کنید.

چنانچه در لیست پرونده‌ای موجود نباشد، بر روی دکمه «ثبت نام الکترونیک جدید» کلیک و اقدام به پیش ثبت نام کنید.

همچنین، در صورتیکه پذیرنده‌های بانکی به پرونده الکترونیکی مرتبط نبوده و یا اطلاعات آن اشتباه باشد از لیست دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی الصاق نشده دکمه «درخواست غیر فعال‌سازی» را کلیک کنید.

علاوه بر این، اگر بعد از الصاق به پرونده الکترونیکی قصد تغییر پرونده انتخابی را داشته باشید با کلیک روی «تغییر پرونده» مجددا به لیست قبل از الصاق برمی‌گردید.

بعد از تعیین تکلیف تمامی دستگاه‌های کارتخوان و درگاههای پرداخت الکترونیکی دکمه تایید نهایی را کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا