ارز دیجیتال

درخواست از دولت روسیه: استخراج رمز ارزها به رسمیت شناخته شود

به نقل از فینبولد، سرگی کاتیرین (Sergey Katyrin) رییس اتاق صنعت و بازرگانی روسیه در واکنش به پروپوزال اخیر، نامه‌ای به آنتون سیلوانوف (Anton Siluanov) وزیر اقتصاد روسیه نوشته و از وی درخواست کرده است که وضعیت حقوقی استخراج رمز ارزها در سطح فعالیت یک شرکت در نظر گرفته شود و بدین ترتیب، از «منطقه خاکستری» خارج شود.

کاتیرین در این نامه نوشته است:

بازنگری دقیق در خصوص وضعیت حقوقی استخراج رمزارزها ضروری به نظر می‌رسد. هم‌چنین به تصویب قوانین جدیدی نیاز است تا وضعیت حقوقی استخراج رمزارزها به عنوان یک فعالیت تجاری تعیین شود و بدین ترتیب، این موضوع از منطقه خاکستری خارج شود تا از مالیات‌بندی و سایر پرداخت‌های اجباری مرتبط با این حوزه اطمینان حاصل شود.

وضعیت قانونی شفاف برای رمزارزها و استخراج آن‌ها

کاتیرین به غیر از این موضوع، ایجاد شفافیت در خصوص وضعیت قانونی رمزارزهای استخراج‌شده توسط ماینرها، رمزارزهای موجود در گردش و وضعیت رمزارزها به عنوان یک ابزار پرداخت را پیشنهاد داده است.

رییس اتاق صنعت و بازرگانی تاکید کرده است که جایگاه روبل روسیه به عنوان ارز رسمی این کشور نباید هیچگاه مورد تهدید قرار بگیرد.

با این حال، وی خاطرنشان کرد که بررسی تجربه‌ کشورهایی که در آنها، رمزارزها به جای روش پرداخت، به عنوان معرف دیجیتالی ارزش در نظر گرفته می‌شود و تبادل رمزارز برای محصولات همانند یک تراکنش تلقی می‌شود، می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

اخیرا دمیتری مدودف رییس جمهور سابق روسیه بیان کرده است که ممنوعیت رمزارزها در کشور روسیه، نتایج مخالف با انتظار بانک مرکزی را به همراه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا