کسب و کار

فروش با تخفیف لوازم خانگی جهیزیه

تولیدکنندگان لوازم خانگی یکی از گروههایی بودند که در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با فعالان اقتصادی مورد شماتت قرار گرفتند. موضوع گلایه ایشان هم بیشتر از جنس بالا رفتن قیمت تولیدات این صنایع و فشار مضاعفی بود که ظرف ماههای گذشته بر مردم وارد شد. 

چند ماهی است که دولت به منظور مدیریت منابع ارزی از یک سو و حمایت از تولیدکنندگان داخلی از سوی دیگر٬‌واردات لوازم خانگی را ممنوع اعلام کرده و بازار تماما به دست تولیدکنندگان داخلی افتاده است؛ هر چند که قاچاق هم همچنان از مبادی غیررسمی وارد کشور شده و بازار برای پذیرش لوازم خانگی همچنان کشش دارد. 

اما به هر حال بالابردن قیمتها از سوی تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی سبب نارضایتی بسیاری از مردم شده و با توجه به اینکه بسیاری از جوانانی که در ابتدای مسیر راه برای تشکیل زندگی هستند٬ از روند رو به رشد قیمت لوازم خانگی در بازار گلایه مند بودند٬ این موضوع به محضر مقام معظم رهبری هم رسیده است.

در این میان برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور البته نسبت به بازار متعهد بوده و علاوه بر اینکه تولیدات خود را به موقع به دست مصرف کنندگان رسانده و تغییری هم در قیمتهای تولیدات خود بدون مجوز دولت نداده اند؛ اما در مقابل تعدادی از تولیدکنندگان لوازم خانگی درست خلاف جهت حرکت کرده و نسبت به جریان سازی در بازار برای بالا بردن قیمت محصولات خود اقدام نموده اند؛ اما متاسفانه جو غالب بازار به سمت گرانی محصولات حرکت کرده و همین امر گلایه مقام معظم رهبری و مردم را در پی داشته است. 

حالا اما اقدام دیگری که در این راستا از سوی برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی که اتفاقا در گرانی ها هم مشارکت داشته اند٬‌ از سوی وزیر صمت اعلام شده٬‌ ارایه جهیزیه با تخفیف به مردم است؛ این در حالی است که بسیاری از مردم به همین جشنواره های فروش و تخفیف های کاذبی که از سوی تولیدکنندگان به مردم ارایه می شود اعتماد کافی را ندارند و این تولیدکنندگان گرانفروش به بهانه ارایه تخفیف می خواهند جو کنونی را آرام نگاه دارند و بعد از پایان مدت جشنواره-های خود٬ باز هم به همان قیمتهای بالایی که هم اکنون مورد گلایه است٬‌برگردند. 

به هر حال به نظر می رسد دولت باید پایش دقیقی نسبت به قیمت محصولات ارایه شده در این جشنواره های تخفیفی داشته باشد و زمینه سوءاستفاده را ندهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا