بازارهای داخلی

از صدا و سیما و کارشناس جهان آرا شکایت کردیم

شب گذشته شهین‌دخت مولاوردی و زهرا شجاعی میهمانان برنامه جهان آرا شبکه افق بودند. اما مولاوردی و شجاعی در اعتراض به میهمان تلفنی برنامه، این برنامه را ترک کردند.

‌در حالی که شجاعی و مولاوردی، معاونان ادوار گذشته زنان و خانواده رییس‌ جمهوری، برای پاسخ به صحبت‌های انجام شده در برنامه هفته گذشته جهان‌آرا به این برنامه دعوت شده بودند، اما مجری این برنامه در اقدامی از پیش طراحی شده به جای فرصت به میهمانان برنامه، با در اختیار قرار دادن فرصت برنامه به فاطمه شجاعی، میهمان تلفنی، شرایط برنامه را به سمت ترک میهمان‌ها برد. 

این در حالی است که هفته گذشته زهرا شجاعی، مشاور سیدمحمد خاتمی و رییس مرکز امور مشارکت زنان در دولت هفتم و هشتم به ‌همراه شهیندخت مولاوردی و معصومه ابتکار که از جمله معاونان حسن روحانی در یک بیانیه مشترک، اتهام‌هایی را که یکی از میهمانان برنامه جهان‌آرا علیه دولت اصلاحات و اعتدال مطرح کرده بود، تکذیب کردند.

برنامه شب گذشته برای پاسخگویی به اتهامات میهمان هفته گذشته برنامه جهان‌آرا در نظر گرفته شده بود و مولاوردی و شجاعی به دلیل دعوت به این برنامه از پیمان جبلی، رییس صدا و سیما تشکر ویژه کرده‌اند.

بعد از برنامه دوشنبه شب علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری از شکایت شهیندخت مولاوردی، معصومه ابتکار و زهرا شجاعی از رییس صدا وسیما و کارشناسان برنامه هفته گذشته خبر داده است.

شهیندخت مولاوردی در خصوص اتفاقات بعد از برنامه دیشب و روند شکایتشان از کارشناسان برنامه هفته قبل جهان‌آرا و صدا‌و‌سیما گفت‌وگویی با اقتصادآنلاین داشته که در ادامه می‌آید.

بعد از برنامه، عوامل جهان‌آرا چه پاسخی در مورد برقراری ارتباط تلفنی دادند؟

قبل از برنامه باید می‌گفتند که برنامه میهمان تلفنی دارد. ارتباط تلفنی با کارشناسی برقرار کردند که اتهامات عدیده‎ای را علیه ما مطرح کرده بود. همان زمان این اعتراض را مطرح کردیم که در جلسه قبل تمام وقت برنامه در اختیار این دو کارشناس بوده و انواع اتهامات را وارد کردند، ولی با ما تماس نگرفتید که روی آنتن بیاییم و توضیح دهیم یا دفاع کنیم. چرا در این برنامه که تماماً باید در اختیار ما قرار می‌گرفت و ما درخواست کردیم قالب مناظره نداشته باشد. ایشان یک توضیح کلی داد که شما در جریان برنامه نبودید و برنامه را نمی‌دیدید. بعد من گفتم اگر تماس می‌گرفتید ما در جریان قرار می‌گرفتیم که چنین برنامه‌ای هست و چنین مسائلی مطرح می‌شود و روی آنتن می‌آمدیم و حداقل از این فرصت استفاده می‌کردیم.

تلویزیون بابت این اتفاق عذرخواهی نکرده است؟

آقای یاوری، تهیه‌کننده برنامه جهان‌آرا توییت کرده است که من قبل از برنامه روال برنامه را گفته‌ام، در حالی که به طور کلی مطرح کردند که روال برنامه اینگونه است که ما بعضاً میهمان‌های تلفنی داریم ولی ادامه ندادند که آن خانم بار دیگر روی آنتن می‌آید. اگر چنین چیزی را می‌گفتند ما اصلاً وارد استودیو نمی‌شدیم و از همان جا برمی‌گشتیم. آقای یاوری به جای عذرخواهی، نوشته‌اند که فرار را بر قرار ترجیح داده‌اند.

اگر بار دیگر در شرایط دیشب قرار بگیرید، باز هم خارج می‌شدید یا می‌ایستادید و برنامه را ادامه می‌دادید؟

من دوباره همین تصمیم را می‎‌گیرم. چون من پاسخ دادن به اتهامات ایشان را اصلاً جایش را آنجا با آن شرایط نمی‌دانستم. ایشان باید در جای دیگری به اتهاماتی که زده است، پاسخ بدهد. ما مطرح کردیم ایشان حرف‌هایش را زده است و ما باید جواب بدهیم. ایشان دوباره همان‌ها را تکرار کرد و خانم دیگری نیز آوردند که اتهامات جدیدی وارد کرد. ما هم مثل خودشان برخورد می‌کنیم و در دادگاه دیدار می‎‌کنیم. 

شکایت شما به چه صورتی است؟ 

آقای علی مجتهد زاده وکیل‌مان شکایت کرده و توییت هم زده است. امروز شکایتمان ثبت شد. ما دیروز ثبت موقت کرده بودیم و منتظر برنامه دیشب بودیم که ببینیم چگونه برخورد می‌شود. وقتی اینگونه با ما رفتار شد تصمیم به ثبت شکایت گرفتیم.

پیش بینی شما از روند رسیدگی به شکایت‌تان چیست؟ 

امیدواریم عادلانه، شفاف و قانونی برخورد شود و نتیجه‌ای که به دست می‌آید منجر به این شود که از تکرار اینگونه رفتارهای غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی در صدا و سیما جلوگیری شود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا