بورس

پیش بینی بورس فردا ۱۱ بهمن۱۴۰۰

براساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد با وجود اینکه عرضه حقوقی‌ها متوقف شده و از طرفی دیگر، ریسک‌های حاکم بر بورس کاهش یافته است، به نظر می‌رسد رشد بازار ادامه نداشته باشد.

مهدی مهدیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بازار سرمایه از اواخر هفته گذشته، پس از یک ماه سرخپوشی تغییر روند داد. به طوری‌که شاخص کل برای سومین روز متوالی با رشد همراه شده و به دنبال آن، حجم زیادی از نقدینگی حقیقی‌ها وارد بورس شد.

مهدی مهدیانی

وی بیان کرد: چنین رشدی در بازار سرمایه می‌تواند ناشی از کم شدن ریسک‌های حاکم بر بورس باشد که شرایط و مقدمات لازم برای رشد بازار را فراهم کرد. مشخص شدن نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها از جمله این موارد است.

وی افزود: تحت چنین شرایطی، طی چند روز اخیر صفوف فروش کاهش چشمگیری داشته و در مقابل صفوف خرید در حال افزایش است. بنابراین نوید معاملاتی سودده به بازار مخابره می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اقدامات اشتباه دولت قبلی موجب نااطمینانی و بی‌اعتمادی سهامداران به بازار سرمایه شد. دولت فعلی نیز تاکنون اقدامی مثبت و کارآ در جهت بهبود وضعیت بورس نداشته است. بنابراین با توجه به فراز و فرودهایی که بازار دارد، می‌توان گفت بورس همچنان به ثبات نرسیده است.

وی افزود: با وجود اینکه بازار طی روزهای گذشته، رشد قابل توجهی داشته، به نظر می‎‌رسد رشد آن موقتی و دستوری باشد. بنابراین می‌توان گفت چنین رشدی، ناشی از توقف عرضه حقوقی‌ها بوده است.این نوع حمایت از بازار کارشناسانه و کارآ نخواهد بود و تنش‌ها و مشکلات بسیاری را برای بازار ایجاد خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا