ارز دیجیتال

دولت آمریکا نسخه اولیه استراتژی جامع قانون‌گذاری رمزارزها را در فوریه منتشر می‌کند

گزارش بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نشان می‌دهد دولت بایدن در حال تدوین استراتژی جامع خود برای قانون‌ گذاری رمز ارزها است.

به نقل از ای‌ام‌بی کریپتو، بسیاری از کارشناسان، افت اخیر در بازار رمز ارزها را نتیجه سیاست‌های فدرال رزرو برای کاهش نقدینگی موجود در بازار می‌دانند. اما نگرانی‌ها از قانون‌گذاری‌های سخت‌گیرانه نیز در تشدید این وضع سهیم بوده است.

برخورد قانون‌گذاران روسی با این صنعت، نزدیک به نظر می‌رسد؛ انگلستان در حال سخت‌گیری در مورد تبلیغات مرتبط با کریپتو است. اتحادیه اروپا هم در مورد بخش استخراج صنعت رمز ارزها ابراز نگرانی کرده است. با این حال عمده بحث‌ها در ایالات متحده حول «اوراق بهادار» قلمداد کردن رمز ارزهای مختلف شکل گرفته است؛ که چالش قانونی ریپل با کمیسیون اوراق بهادار (SEC)، در مرکز آن قرار دارد. در کنار تمام این تحولات، به نظر می‌رسد که دولت بایدن در حال آماده‌سازی استراتژی جامع خود برای دارایی‌های دیجیتال است.

سیاست‌های پولی و قانون‌ گذاری در مورد رمز ارزها

به گزارش بلومبرگ، نسخه اولیه استراتژی جامع دولت بایدن، ممکن است در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) منتشر شود. این سند دولتی شامل ارزیابی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت رمز ارزها خواهد بود. می‌توان انتظار داشت که انتشار این سند، دولت بایدن را در مرکز بحث‌ها در مورد قانون‌گذاری ارز‌های دیجیتال قرار دهد.

البته این تلاش برای قانون‌گذاری در مورد رمز ارزها، بی سابقه نیست و قبلاً راهنماها و بخش‌نامه‌های ابتدایی و ناقصی در مورد این بخش، توسط کمیسیون اوراق بهادار (SEC)، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا صادر شده است.

بر اساس گزارش پیشین میهن بلاکچین، گری گنسلر، رییس SEC، اشاره کرده بود که صرافی‌های ارز دیجیتال، شاهد افزایش اقدامات نظارتی خواهند بود. گنسلر تاکید کرد تلاش خواهد شد تا کل این صنعت مشمول «قانون حمایت از حقوق سرمایه‌گذار» شود. شایان ذکر است اخیرا قانون‌گذاران آمریکایی دو درخواست برا راه‌اندازی ETF بیت کوین با پشتوانه فیزیکی را رد کرده‌اند.

تدوین راهنمای جامع در مورد رمز ارزها؟

گزارش بلومبرگ همچنین اشاره می‌کند که نسخه‌های بعدی این سند در دست انتشار، به «چالش‌های صنعت کریپتو برای اقتصاد، قانون‌گذاری و امنیت ملی» خواهد پرداخت. ظاهرا قرار است برخی ارگان‌های دیگر، از جمله شورای نظارت بر ثبات مالی (FSOC) و وزارت بازرگانی ایالات متحده (USDOC) نیز در تدوین این راهنما مشارکت داشته باشند.

علاوه بر این گزارش بلومبرگ اشاره می‌کند که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ایالات متحده نیز ممکن است در راه باشد. اخیرا فدرال رزرو در بیانیه‌ای گفته بود:

ارائه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) می‌تواند نوآوری مهمی در عرصه پول آمریکایی باشد.

بانک مرکزی آمریکا با وجود ابراز تمایل در مورد CBDC، اعلام کرده است که تا ۲۰ می ۲۰۲۲ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) پذیرای نظرات عموم شهروندان آمریکایی در این مورد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا