بورس

نگاهی تحلیلی به «زشگزا» از صنعت شیر و گوشت ایران

این شرکت با ظرفیت تولید ۴۲۰۰۰ تن شیر،  ذرت ،کنجاله و سویا را به عنوان مواد اولیه مهم دارد و محصول اصلی شیر را می فروشد. گاو شیری دوشا شرکت حدود ۲۵۰۰ راس است که با بهره برداری پوژه بهسازی و نوسازی می تواند به ۳۰۰۰ راس برای سال ۱۴۰۳ برسد.  p/e حدودی ۷ را دارد و مکانیزم قیمت گذاری دولتی است. در این گزارش پس از معرفی این شرکت، با مروری بر وضعیت عملکرد آن، امواج سهم را شمارش خواهیم کرد تا دید جامعی به شرکت پیدا شود.

درباره شیر و گوشت زاگرس

شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (سهامی عام) بعنوان بزرگ ترین واحد دامداری استان چهارمحال و بختیاری با ظرفیت شش هزار رأس دام هلشتاین ، توانسته در سال ۹۵ وارد بازار سرمایه فرابورس گردد. بخش عمده این مجموعه شامل (پرورش گاو شیری) می شود که بیش از ۹۰ درصد فعالیت این شرکت را به خود اختصاص داده است. ظرفیت شش هزار رأس دام هلشتاین با تولید روزانه ۱۰۰ تن شیرخام با میانگین رکورد روزانه ۴۲ کیلوگرم به ازای هر رأس دام شیری و تولید سالانه ۳۶۰۰۰ تن شیر خام با کیفیت بالا یکی از قطبهای تولید شیر در کشور می باشد. علاوه بر آن سالانه  ۱۵۰۰ رأس دام نر پرواری و ۳۰۰ تن گوشت قرمز  تولید می نماید. تولید گوشت و کود حیوانی و محصولات کشاورزی محصولات دیگر شرکت است. واحد های تولیدی شرکت  پرورش گاو شیری و زراعت هست. زمین‌های کشاورزی و خاک‌ باغ‌ها به مرور زمان و با برداشت محصول و میوه دچار کمبود مواد غذایی می‌شوند و افزودن مواد مغذی به خاک‌های کشاورزی، بخش مهمی از نگهداری و اصلاح خاک می‌باشد. یک از روش‌های حاصلخیزی و غنی کردن خاک، اضافه کردن کود به آن است که انواع کود با مواد غذایی متفاوت تاثیر زیادی در رشد و پرورش گیاهان و محصولات کشاورزی دارد. کودها بر اساس نوع مواد تشکیل دهنده دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام مزایا و معایبی دارند. کود حیوانی یکی از انواع کودها می‌باشد .یکی دیگر ار محصولات شرکت شیر و گوشت زاگرس  تولید   ۳۵ هزار تن کود دامی در سال می باشد.در ضمن از جمله محصولات کشاورزی این مجمموعه میتوان یه تولید گندم،جو ،کلزا ،بادام و هلو اشاره کرد.

موضوع فعالیت:

شرکت در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۸۳ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی شهرکرد به ثبت رسید. موضوع فعالیت اصلی شرکت عبارت است از انجام کلیه امور مرتبط با فعالیت‌های کشاورزی و زراعت و باغبانی و باغداری و دامپروری و دامداری و پرورش و نگهداری طیور و پرورش و نگهداری زنبورعسل و پرورش و صید آبزیان حلال گوشت می باشد.

ریسک های شرکت:

 تغییر نرخ ارز و نرخ های جهانی مواد اولیه  که بخشی از ذورت کنجاله و سویا وارادتی هم هستند .

ریسک  عدم افزایش متناسب با هزینه ها برای نرخ فروش شیرخام که دستوری و قیمت گذاری دولتی است.

کاهش تقاضا و عدم تناسب عرضه و تقاضا با توجه به وضعیت معیشتی مردم.

سرمایه و سهامداران شرکت:

سرمایه شرکت ۹۶۰ میلیارد ریال بوده و شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس با حوالی ۳۰ درصد سهم بزرگترین سهامدار شرکت است.

بنیاد مستضعفان با ۱۶.۵ درصد سهامدار دوم شرکت است.

نگاهی تحلیلی به «زشگزا» از صنعت شیر و گوشت ایران

زشگزا چه وضعیت عملکردی داشته است؟

در آمد شرکت افزایشی بوده ولی حاشیه سود ناخالص شرکت متغییر است. تحلیلگران سود امسال شرکت صورت مالی حسابرسی شده ۹ ماهه شرکت نشان میدهد  سود خالص ۱۲۹.۵ میلیارد تومانی دارد که ۱۱۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه داشتیه ایم.

 سود انباشته  ۹ ماهه نیز ۱۶۹ میلیارد تومان گزارش شده که ۴۹ درصد افزایش داشته است.

شرکت شیر و گوشت زاگرس شهر کرد در مدت ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۶۱۰ میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود به دست آورد:

زشگزا مهر و ابان کمی کاهشی بود ابان ۵۸۳ و مهر ۵۵۵ میلیاردریال فروش داشت در اذر هم به ۵۳۳ میلیارد ریال رسید. در دی کمی رشد کرد و ۵۹۲ میلیارد ریال فروش داشت و بهمن هم با رشد دوباره ۶۱۰ میلیارد ریال فروخت  که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد رشد داشته است.

به عبارتی سهم ۱۱ماهه به ۶۱۰۰ میلیارد ریال رسید مدت مشابه قبل ۴۰۲۵ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد داشته است.

شمارش امواج سهم و تحلیل تکنیکال شرکت:

نگاهی تحلیلی به «زشگزا» از صنعت شیر و گوشت ایران

 حمایت مهم ۱۲۰۰-۱۲۵۰ تومان حد ضرر سهامداران است.

هدف های مقاومتی مهم محدوده ۱۵۷۰-۱۶۰۰ و سپس ۱۷۰۰ و میان مدت ۲۰۰۰ تومان می باشد.  در میانه موج C صعودی هستیم و رشد شارپی از محدوده ۸۰۰ تا ۱۶۵۰ تومان تجربه شده است. سپس اصلاح موقتی ولی مجدد شارپ تا محدوده ۱۲۵۰ رقم خورده و مجدد برگشت داشتیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا