ورزشی

پیگیر ممنوعیت رشته های بانوان در فدراسیون بدنسازی بوده‌ام

 حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که به دعوت فدراسیون اسکی امروز راهی توچال شده است، در حاشیه مسابقات بین المللی اسکی درباره این مسابقات گفت: «فضای خوبی مهیا شده و با تشکر از فدراسیون اسکی، امیدواریم مردم عادی هم بتوانند از ورزش‌های زمستانی و این فضا و این هوای مطلوب استفاده کنند. پیست اسکی شمشک هم ایراداتش برطرف شده و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.»

وزیر ورزش و جوانان ضمن تکذیب حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک، درباره ادغام بودجه‌های این وزارت و انتشار آن هم توضیحاتی ارائه داد. البته یکی از مهمترین موضوعاتی که در این گفت و‌گو مطرح شد، بحث پیرامون محدودیت بانوان برای انجام رشته‌های زیرشاخه بدنسازی بوده که وزیر ورزش در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد آنلاین، این موضوع را تکذیب کرد:« ممنوعیتی درکار نیست و من هم از کمیسیون ورزش بانوان پیگیر این موضوع بودم. یک سری از رشته‌های مربوط بانوان در فدراسیون بدنسازی شروع به کار کرده بود که خود فدراسیون و وزارت قبول کرده‌اند که این رشته‌ها هنوز مجوز لازم در این خصوص را کسب نکرده اند. بنابراین معاونت ورزش بانوان با هماهنگی فدراسیون به این نتیجه رسیدند که ابتدا روی این موضوع و زیرساخت‌های لازم‌ کار شود و مجوز فعالیت آن رشته‌ها صادر بشود که بانوان برای حضور در باشگاه‌ها و فعالیت در چنین رشته‌هایی خیالشان راحت شود.»

البته وزیر ورزش درباره بحث‌ واگذاری استقلال و پرسپولیس برای کسب مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم با خوشبینی صحبت کرد:« دولت انگیزه و نیت خوبی در واگذاری این باشگاه‌ها دارند و خوشبختانه مراحل خوبی در این زمینه طی شده است. اجازه بدهید به عنوان یک عضو قدیمی ورزش و خادم کنونی وزارت، از رئیس جمهور محترم تشکر کنم که انصافا از هفته اول شروع به کارشان، پیگیر واگذاری استقلال و پرسپولیس بودند و در معاونت حقوقی این کار، کارشناسی و‌ نتیجه آن را به رئیس جمهور ارائه شد. اکنون هم این موضوع در سازمان خصوصی سازی مورد پیگیری است و طبق قولی که بنده به دبیرکل فدراسیون فوتبال آسیا داده‌ام و‌مکاتباتی که به احترام وزارت ورزش انجام دادند، ما هم دیروز دوباره با این نهاد مکاتبه و ابراز آمادگی کردیم که همکاران من در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها که به دنبال خصوصی سازی هستند، ابراز آمادگی کردیم که این موضوع را انجام بدهیم. آماده مذاکره و دفاع از مستندات هستیم و این رابطه خوب بین ما و کنفدراسیون فوتبال آسیا شروع شده و به صورت مکتوب قول دادیم که در ماه فوریه مقدمات واگذاری این دو باشگاه را پیش ببریم. این موضوع نوید بخش خبرهای خوب درباره حضور موفق این دو باشگاه در بازار بورس و سرمایه خواهد بود و مطمئنم اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. سربسته عرض می‌کنیم که تا یک سال آینده و با تامین منابع، پروژه‌های ورزشی‌ نیمه تمام را تمام می‌کنیم.»سجادی البته به یک سوال مهم درخصوص بدهی‌ ۲۲ میلیارد تومانی باشگاه پرسپولیس به گابریل کالدرون که طبق گفته سرپرست این باشگاه با مساعدت وی و ارز نیمایی پرداخت شد و حتی شنیده می‌شد از اعتبارات برخی از صندوق‌های دولتی تامین بودجه شده، واکنش مشخصی نشان نداد و به این جمله بسنده کرد:«درباره این موضوع قبلا صحبت شده و دیگر تازگی ندارد. نمی‌دانم شما به دنبال چه چیزی هستید!»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا