کسب و کار

یارانه دی ماه افزایش می یابد؟

 در روزهای اخیر بحث یارانه‌ها به شدت در فضای مجازی بازتاب یافته و حال باز نزدیک شدن به روزهای واریز یارانه این سوال مطرح می‌شود که یارانه نقدی به چه صورت پرداخت خواهد شد.

یارانه دی ماه به چه صورت واریز می‌شود؟

یارانه معیشتی اولین یارانه‌ای است که پس از جدی‌شدن حذف ارز ترجیحی واریز خواهد شد؛ اخبار زیادی هم در مورد افزایش مبلغ یارانه منتشر می‌شود؛ البته این اخبار بیش از آنکه نوید از یارانه جدید دهد، خبر از ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت می‌دهد؛ چرا که هر یک از مسئولان ادعایی متفاوت در مورد یارانه نقدی دارند و هنوز حتی مشخص نیست یارانه جدید نقدی است یا غیر نقدی. 

چیز زیادی به پرداخت یارانه دی ماه باقی نمانده است؛ پیشتر گفته شد که ممکن است ارز ۴۲۰۰تومانی در همین دی ماه حذف شود و بنابراین جایگزین کردن یارانه نقدی برای حمایت از خانوارها امری ضروری است؛ اما آیا یارانه نقدی جدید در راه است؟

یارانه دی ماه افزایش می‌یابد؟

باتوجه به آنچه که تاکنون منتشر شده است، یارانه معیشتی دی ماه، ساعت۲۴ روز پنج‌شنبه ۹دی به حساب سرپرست خانوارها واریز خواهد شد. باتوجه به اینکه هنوز در مورد افزایش مبلغ این یارانه، خبری منتشر نشده است، به نظر می‌رسد یارانه حداقل برای دی ماه افزایشی ندارد و مانند گذشته است.

همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

در مورد افزایش مبلغ یارانه‌ها نیز غالب کارشناسان به اینکه باید از دهک‌های پایین درآمدی حمایت کرد، اتفاق نظر دارند؛ اما شیوه‌ای که کارشناسان برای یارانه جدید معرفی می‌کنند، متفاوت است؛ برخی یارانه نقدی و برخی دیگر نیز یارانه غیرنقدی(کارت اعتباری یا کالایی) را پیشنهاد می‌دهند که البته هر یک در دفاع از ایده خود دلایلی را مطرح می‌کنند.

نکته جالب این جاست که در تیم اقتصادی دولت هم هر یک از مسئولان یکی از روش‌ها را به عنوان یارانه جدید معرفی کرده است و با توجه به بحث‌های روزهای اخیر به نظر می رسد دولت هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده و احتمالا در این باره هم تصمیم نهایی را به دقایق پایانی موکول کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا