ورزشی

ابهام در ماجرای تأمین البسه تیم‌های ملی فوتبال

فدراسیون فوتبال شب گذشته برای تأمین البسه ورزشی تمام تیم‌های ملی فراخوانی داده تا از بین برند‌های معتبر تولید کننده البسه ورزشی داخلی و خارجی، اسپانسر خود را در این زمینه انتخاب کند. آن هم در شرایطی که در آخرین اردوی تیم ملی فوتبال بازیکنان نسبت به کهنه بودن البسه خود اعتراض کردند و سایر تیم‌های ملی هم لباس‌هایی بدون برند را به جای البسه آل‌اشپورت دریافت می‌کردند.

بیش از یک ماه پیش که هنوز صدای اعتراض بازیکنان تیم ملی در نیامده بود، خبرگزاری تسنیم در گزارشی با عنوان «رنگ کردن گنجشک به جای قناری در فدراسیون فوتبال/ از ادعای قرارداد با آل‌اشپورت تا حضور در مسابقات با لباس‌های بدون برند» به صورت مبسوط به مسئله البسه تیم‌های ملی پرداخت. پس از اینکه ملی‌پوشان نیز اعلام کردند «یک سال است لباس‌های کهنه را می‌پوشیم و هر بار پس از شستشو دوباره باید بپوشیم» فدراسیون فقط سکوت کرد، اما شرکت تأمین کننده البسه تیم ملی که قراردادش هم در دوران کرونا فسخ شده بود، دست به افشاگری زد.

وحید جعفری که نماینده شرکت آل‌اشپورت در خاورمیانه است، پس از اعتراض بازیکنان تیم ملی نسبت به کیفیت لباس‌ها و کهنه بودن آنها در اطلاعیه‌ای که برای رسانه‌ها ارسال کرد به این موضوع اشاره داشت که در ۹ ماه گذشته ۸۵۰ دست لباس مسابقه و به همین نسبت سایر البسه اعم از گرمکن شلوار، لباس‌های متعدد تمرینی، لباس‌های هتلی، کفش، لباس‌های دروازه‌بانی و… به صورت رایگان به فدراسیون فوتبال تقدیم کرده است. محموله‌ای که ۳۶۰ هزار دلار ارزش داشته، اما فدراسیون در قبال این ادعا سکوت کرد.

همه این اتفاقات در حالی رقم خورد که ۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ و دو ماه پیش از رقم خوردن این حواشی، سایت رسمی فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای با غلامرضا علیخانی، مدیر شرکت رابردومان این شرکت را نماینده انحصاری شرکت آل‌اشپورت معرفی کرد و اعلام شد تا پایان سال ۲۰۲۳ آل‌اشپورت البسه تیم ملی را تأمین خواهد کرد. آن هم شرکتی که در طراحی سوپرمارکت تخصص و مجوز دارد و مشخص نیست فدراسیون فوتبال چگونه بخش مهمی از پشتیبانی تیم‌های ملی خود را که تأمین البسه است، به چنین شرکتی واگذار کرد. جالب اینکه حتی همین ادعای فدراسیون فوتبال و شرکت رابردومان نیز توسط نماینده آل‌اشپورت تکذیب شد که متن آن در ادامه می‌آید:

«در خصوص شرکت رابردومان و حواشی مطروحه به استحضار می‌رساند در خرداد و تیر ماه ۱۴۰۰ پس از جلسات متعدد با فدراسیون فوتبال و نگاه آن فدراسیون به احیای قرارداد و تأکید بر ایجاد درآمدزایی برای آن فدراسیون از طریق فروش البسه هواداری و ایجاد فروشگاه‌های هواداری تیم ملی فوتبال از طرف فدراسیون شرکتی به نام رابردومان به آل‌اشپورت معرفی شد و طی قراردادی در تاریخ اول شهریور ۱۴۰۰ این شرکت صرفاً به عنوان شرکت همکار در ایجاد بستر فروش البسه هواداری تیم ملی فوتبال در حوزه‌های آنلاین و آفلاین آغاز به همکاری کرد، اما به دلایل مختلف پس از مشکلات به وجود آمده در فاصله یک ماه از شروع قرارداد، شرکت آل‌اشپورت نسبت به فسخ قرارداد و پایان همکاری با این شرکت و اعلام آن به فدراسیون اقدام کرد. همچنین مزید اطلاع است شرکت رابردومان هیچگونه نمایندگی از شرکت آل‌اشپورت در ایران نداشته، ندارد و همچنین هیچکدام از البسه رایگان تحویلی به فدراسیون توسط این شرکت تأمین نشده است».

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا