ارز دیجیتال

رشد ۱۷ درصدی دوج‌کوین در یک روز گذشته

سال گذشته بعد از رشدهای ۱۰۰ درصدی دوج‌کوین در یک روز به دنبال اظهار نظرهای ایلان ماسک و انتظار اکثریت بازار رمزارز از حمایت این شت کوین توسط مدیرعامل تسلا و ۱ دلاری شدن بهای آن، دوج‌کوین به سرتیتر اخبار در جامعه رمزارزها تبدیل شد. اما به جرات می‌توان گفت دوج تقریبا بعد از تست آخرین رکورد قیمتی خود در ۲۴۰ روز گذشته تا کنون روند نزولی داشت که به تدریج باعث ناامیدی طرفدارن این میم کوین شده است.

ناگفته نماند بارها از شت کوین‌هایی مثل دوج و شیبا توسط افراد مشهور جامعه رمز ارزها انتقاداتی وارد شده است؛ زیرا این میم کوین‌ها صرفا با دید طنز به وجود آمده‌اند و هیچ بنیاد، هدف و پروژه تعریف شده و مشخصی ندارند؛ لذا سرمایه‌گذاران باید این نکته را در نظر داشته باشند که به این دو شت کوین و دیگر شت کوین‌های بدون پشتوانه صرفا به دید میان‌مدت نگاه کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته بر خلاف چند روز گذشته که دوج‌کوین روند نزولی داشته، همراه با ریکاوری کلیت بازار توانسته گارد صعودی به خود بگیرد و تا زمان تنظیم این گزارش بیش از ۱۷ درصد رشد را تجربه کند. در ادامه به این سوال پرداخته می‌شود که وضعیت تکنیکالی دوج‌کوین چگونه است و چه رفتاری را می‌توان برای این رمزارز متصور بود.

چرا ناحیه فعلی حساس‌ترین محدوده برای دوج‌کوین است؟

اگر به نمودار دقت کنیم، در زمان تنظیم این گزارش قیمت دوج‌کوین دقیقا هم تراز با محدوده حمایتی بسیار معتبر ۰.۱۶-۰.۱۸ دلار است که در یک سال گذشته معتبر بوده و اکنون تبدیل به یک ابر مقاومت شده است؛ بنابراین جدا از تمام نکات تکنیکالی دیگر، اگر دوج بتواند بالای این ناحیه تثبیت شود و به آن پولبک بزند می‌توان انتظار رشد بیشتری از این میم کوین داشت. ناحیه مستطیل شکل کف بسیار معتبر دوج کوین است که در حال حاضر مرز روند صعودی یا ادامه روند نزولی دوج کوین است.

خط آبی‌رنگ سقف روند نزولی اخیر دوج‌کوین بود که دو ماه گذشته شکسته شد و اکنون دوج دقیقا به کف این خط واکنش خوبی نشان داده است. ناحیه مستطیل سفید که هم تراز با میانگین ۱۰۰ روزه دوج کوین است می‌تواند به عنوان مقاومت پیش روی دوج کوین در نظر گرفت. لازم به ذکر است زمانی که یک خطر روند شکسته می‌شود تحلیلگر لازم است بدون حذف آن خط، خطوط جدید و معتبری تری را پیدا کند؛ بنابراین در اینجا خط روند زردرنگ را می‌توان به عنوان سقف داینامیک دوج کوین در نظر گرفت که مجددا این ناحیه کاملا هم تراز با موینگ ۱۰۰ روزه و ناحیه مستطیل شکل است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا