کسب و کار

چند درصد از سهام پالایشگاه شازند عرضه می شود؟

در قانون بودجه سال جاری، تکلیف فروش و انتقال ۲۵۰میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی برعهده وزارت امور اقتصادی و دارایی گذاشته شده است که باید از طریق سازمان خصوصی‌سازی محقق شود.

به دنبال این موضوع، قرار بر عرضه فروش بلوکی سهام دولت در شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بوده که به عنوان بزرگترین واگذاری تاریخ کشور معرفی شده است. برای این اقدام دو حالت وجود دارد. میتوان به صورت بلوکی، ۱۸درصد از سهم دولت به فروش برسد یا به سه بلوک ۶درصدی تقسیم شود.

عرضه اولیه ۱۰درصد از سهام پالایشگاه شازند

به گفته رییس سازمان خصوصی‌سازی، در جلسه امروز هیات واگذاری با وزیر اقتصاد و وزیر دادگستری مشخص شد ۱۰درصد از سهام پالایشگاه شازند به صورت عرضه اولیه به طریق حراج یا ثبت سفارش واگذار شود. زمان عرضه پالایشگاه شازند در اختیار وزیر اقتصاد و احتمالا پایان آذرماه خواهد بود. زمان عرضه هلدینگ خلیج فارس هم هفته آینده مشخص خواهد شد.لازم به ذکر است که سال گذشته، حدود ۱۰درصد مالکیت سهام پالایشگاه شازند به شیوه رد دیون به سازمان تامین اجتماعی منتقل شد و امسال نیز براساس تبصره ۲ قانون بودجه، حدود ۱۰درصد دیگر به این سازمان و ۴۵صدم درصد آن به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر واگذار خواهد شد و بیش از ۷۵ درصد سهام پالایشگاه در اختیار دولت باقی خواهد ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا