مسکن

شوک به بازار مسکن

 روز گذشته مالیات خانه‌های لوکس از سوی سازمان مالیاتی به ادارات این سازمان ابلاغ شد. به عقیده کارشناسان بازار مسکن اجرای مالیات برای تنظیم قیمت مسکن مفید است اما نباید به بازار مسکن شوک خبری بدهد.

در هفته‌های گذشته رکود در بازار مسکن شکل گرفته است و به دلیل افزایش قیمت مسکن و کاهش شدید قدرت خرید خریداران عرضه و تقاضا در بازار به درستی شکل نگرفته است. با توجه به اعلام نرخ مالیات خانه‌های لوکس از سوی سازمان مالیاتی آیا اخذ مالیات موجب کاهش قیمت مسکن می‌شود؟

مالیات قیمت مسکن را کاهش می‌دهد؟

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به این موضوع که نباید با مصاحبه‌ها و اخبار به بازار مسکن شوک وارد کرد، درباره مالیات بر خانه‌های لوکس توضیح داد: نباید با منتشر کردن اخبار با قیمت خانه‌های لاکچری بازی کرد زیرا باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود.

خسروی مالیات را تنظیم کننده بازار دانست و عقیده دارد در حالت کلی اگر مالیات به درستی اجرا نشود نمی‌تواند در کاهش قیمت مسکن اثری داشته باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه گفت: مالیات به شرط اجرای درست و سریع  سبب تعدیل سرمایه می‌شود و برای بازار مسکن بسیار مفید است. اما شاهد آن هستیم که مالیات بر خانه‌های خالی به درستی به مرحله اجرا نرسید و در نهایت موجب افزایش قیمت مسکن شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا