ارز دیجیتال

ایلان ماسک به دنبال فروش سهام تسلا

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا بار دیگر در دنیای اقتصاد خبرساز شد و پیامدهای اقدام اخیر او می‌تواند بر بیت کوین تاثیرگذار باشد. ایلان ماسک در حساب توییتر، از دنبال‌کنندگان خود پرسید آیا بهتر است که ۱۰٪ یا تقریبا ۲۵ میلیارد دلار از سهام شرکت تسلا را به دلیل الزامات و قوانین جدید مالیاتی در خصوص سودهای حاصل از سرمایه‌گذاری، بفروشد یا خیر. به نقل از بیتکوینیست، توییت ایلان ماسک ساعاتی پیش منتشر شد و تاکنون بیش از دو میلیون نفر به آن رای داده‌اند. ۵۶٪ شرکت‌کنندگان در خصوص پیشنهاد ایلان ماسک برای فروش سهام خود رای مثبت داده‌اند. وی پرسیده است:

اخیرا بسیار زیاد گفته می‌شود که سودهای تحقق نیافته، ابزار فرار مالیاتی هستند. بنابراین پیشنهاد من، فروش ۱۰٪ از سهام تسلا است. با این موضوع موافق هستید؟ من بر اساس نتیجه این نظرسنجی تصمیم می‌گیرم.

این توییت، کامنت‌های بسیار زیادی از جانب سرمایه‌گذاران بیت کوین و رمز ارزها دریافت کرده است. بعضی از این افراد از ماسک درخواست کرده‌اند که در خصوص پرداخت بیت کوین برای محصولات شرکت تسلا تجدید نظر کند. بعضی دیگر نیز این حجم از فروش را نشانه صعودی برای بازار رمز ارز دانسته‌اند.

آنتونی پامپلیانو، یکی از سرمایه‌گذاران بیت کوین در این خصوص گفته است:

اگر بیش از ۲۰ میلیارد دلار سهام خود را بفروشی، طی چند دقیقه سود بسیار زیادی از طریق پرداخت مالیات نصیب دولت می‌شود. 

هرچند اکثر پاسخ دهندگان به نظرسنجی ماسک از وی خواسته‌اند که سرمایه بیشتری در بیت کوین یا پروژه‌های کریپتوی موردنظر آنها قرار دهد. کوین پفراث (Kevin Paffrath) یکی از تحلیلگران امور مالی در خصوص احتمال خرید بیت کوین از جانب ماسک خاطرنشان کرده است که برادر ایلان ماسک بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از سهام تسلا را روز جمعه ۵ نوامبر فروخته است.

پفراث گفته است که آیا برادر ایلان از این نظرسنجی اطلاع داشت و انگیزه ایلان برای فروش ۲۵ میلیارد دلار از سهام شرکت خود چیست؟ پرداخت مالیات یا خشنود کردن دنبال‌کنندگان خود. هیچکدام از این دو مورد از ویژگی‌های شخصیتی ایلان ماسک نیست.

فروش سهام تسلا چه تاثیری بر قیمت بیت کوین می‌گذارد؟

در این خصوص، پفراث گفته است ایلان ماسک به ۴ دلیل از این پول برای خرید بیت کوین استفاده می‌کند. دلیل اول این است که ماسک به دلیل ترس از تورم، ترجیح می‌دهد پول نقد خود را به دارایی‌های دیگر تبدیل کند.

دلیل دوم این است که احتمالا بیت کوین یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های ایلان ماسک است. حداقل، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌هایی که اعلام کرده است. دلیل سوم این است، از آنجایی که ایلان ماسک تمام املاک خود را فروخته است بعید به نظر می‌رسد که این پول را در عرصه املاک وارد کند. در آخر پفراث گفته است:

انتظار می‌رود که بیت کوین به عنوان روش پرداخت برای خرید خودروهای تسلا مجددا پذیرفته شود. به نظرم ۱۲ الی ۱۳ میلیارد دلار وارد عرصه رمز ارز شود. شاید این پول به بیت کوین و اتریوم اختصاص یابد! شاید شیبا اینو و دوج کوین! به نظرم ایلان ماسک در خصوص این پول، محافظه‌کارانه‌تر عمل می‌کند. بنابراین به نظرم این پول را وارد بیت کوین می‌کند.

در ماه فوریه ۲۰۲۱، این شرکت خودروسازی اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار به بیت کوین اختصاص داده است. در نتیجه، قیمت بیت کوین با روند صعودی چشمگیری از کانال قیمت ۳۰,۰۰۰ دلار به ۶۵,۰۰۰ دلار همراه شد.

بنابراین، پیش‌بینی در خصوص سرمایه‌گذاری بیشتر ایلان ماسک بر روی بیت کوین، تب‌وتاب بسیار زیادی بین کاربران رمز ارزها به وجود آورده است، زیرا بسیاری از افراد تاثیر ایلان ماسک بر روی این عرصه و خرده سرمایه‌گذاران را به یاد دارند.

مایکل سیلور از طرفداران بیت کوین و مدیرعامل مایکرواستراتژی در پاسخ به توییت ایلان ماسک گفته است:

اگر هدف ایلان ماسک، متنوع سازی سرمایه‌گذاری‌های خود باشد، استراتژی جایگزینی که می‌تواند در نظر بگیرد تبدیل سهام شرکت تسلا به بیت کوین استاندارد و خرید ۲۵ میلیارد دلار بیت کوین است. این اقدام، متنوع سازی سرمایه‌گذاری‌ها، محافظت در برابر تورم و منافع دیگری برای تمام سرمایه‌گذاران را به همراه دارد.

در حال حاضر قیمت بیت کوین ۶۲،۰۲۷ دلار است و در نمودار روزانه و هفتگی، بدون نوسان ظاهر شده است.

فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک - قیمت بیت کوین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا