ارز دیجیتال

بررسی روند بیت‌ کوین در روزهای اخیر

بیت‌کوین درحال‌حاضر در حدود ۵۱هزار و ۴۰۰دلار معامله می‌شود و تحلیلگران آن را یک اتفاق مهم پس از افت قیمت ماه گذشته می‌پندارند. قیمت این رمزارز در طول هفته گذشته ۲۲درصد افزایش یافته و خود را از روند نزولی سایر بازارها جدا کرده است.

بر اساس شاخص ترس و طمع، روند بازار طی هفته گذشته به میزان قابل توجهی بهبود یافته و نشان می‌دهد که وحشت در بازار دور شده است. همچنین شاخص‌های فنی، روند بهبود در کوتاه مدت را نشان می‌دهد که با این احساسات صعودی بازار مطابقت دارد.

کتی استاکتون، مدیرعامل شرکت فیرلید استراتژیز اذعان داشت: “ما انتظار داریم که شرایط بیش خرید به اندازه کافی طول بکشد و پس از آن برای مدت کوتاهی در نزدیکی سطح مقاومتی ۵۲.۹هزار دلاری قرار گیرد. شکست این خط مقاومت می‌تواند دوباره باعث صعود بیت‌کوین به بالاترین حد خود شود.”

بازگشت روند صعودی 

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین از نقطه پایین آن در ماه گذشته در حال افزایش است و این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران از بازیابی قیمت اخیر نمی‌ترسند. از نظر تاریخی نیز، پایین‌ترین سطح شاخص ترس و طمع، بالاتر از بازگشت قیمتی مشابه در ماه جولای است.

از طرف دیگر، روند صعودی قابل توجه می‌تواند منجر به عقب‌نشینی قیمت بیت‌کوین شود، اگرچه شاخص ترس و طمع هنوز در پایین‌ترین سطح خود در اوایل امسال قرار دارد.

به گفته Arcane Research، پس از سه هفته ترس، این شاخص در روزهای نخست ماه اکتبر افزایش یافت و باعث صعود قیمت بیت‌کوین شد که درحال‌حاضر نشان‌دهنده احساسات حریصانه بازار است.

اکنون، دارندگان کوتاه مدت بیت‌کوین یا افرادی که این رمزارز را در ۱۵۵ روز گذشته خریداری کرده‌اند، در حال بازیابی ضررهای خود هستند. با بازگشت بخش بزرگی از بازار به سوددهی، انگیزه در برخی از سرمایه‌گذاران ایجاد شده است. همچنین برخی از سرمایه‌گذاران می‌توانند برای حفظ سود بیشتر، موقعیت خود را در طولانی مدت حفظ کنند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا