ارز دیجیتال

قراردادهای باز آتی بیت کوین به بالاترین سطح ۳ ماه خود رسید

اندیکاتورها نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین طی روزهای آتی می‌تواند از مرز ۵۰,۰۰۰ دلار عبور کند.

به نقل از کوین تلگراف، تعداد قراردادهای باز آتی بیت کوین به سطح ماه می بازیابی شده است. این موضوع، خوش‌بینی‌ها درباره روند صعودی بالقوه و عبور از قیمت ۵۰,۰۰۰ دلار را افزایش داده است.

ارزش کل قراردادهای باز فیوچرز بیت کوین در صرافی دریبیت در تاریخ ۲۳ آگوست به ۱.۳۷ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین سطح خود از تاریخ ۲۷ می تاکنون محسوب می‌شود. در این بین، طبق اطلاعات شرکت Stack Funds، اختلاف قیمت نقدی و قیمت قراردادهای آتی بیت کوین افزایش یافته است و به سطح ماه ژوئن بازگشته است.

قراردادهای آتی و قیمت سه ماهه بیت کوین
قراردادهای آتی و قيمت سه ماهه بیت کوین

این شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری، بازیابی معیار مذکور را نشانه‌ای از ورود مجدد سرمایه‌گذاران به بازار بیت کوین و اتخاذ رویکرد پرریسک‌تر عنوان کرده است. طبق گفته لنارد نئو (Lennard Neo) رییس بخش تحقیقات این شرکت، “معاملات کنتانگو” (contango یا شرایطی که طی آن، قیمت نقدی کمتر از قیمت آتی است) بیانگر آن است که احساسات سرمایه‌گذاران به سمت خوش‌بینی متمایل است. وی در گزارش خود نوشت:

نکته مهمتر آن است که ما شاهد روند قویتری در خصوص خرید نسبت به فروش بوده‌ایم. این موضوع باعث شد معتقد باشیم که بازار بیت کوین حداقل در کوتاه‌مدت به خوبی حمایت می‌شود، به طوری که احتمال عبور از سطح قیمت ۵۰,۰۰۰ دلار وجود دارد.

تاثیر خرده سرمایه‌گذاران بر قیمت بیت کوین

در ماه ژوئن، قراردادهای آتی بیت کوین تحت تأثیر فروش عمده در بازار نقدی شاهد فروپاشی بود. کاهش قیمت بیت کوین از ۴۱,۳۲۲ به ۲۸,۸۰۰ دلار، معاملات پایه که طی آن معامله‌گران از بازار نقدی بیت کوین می‌خریدند و در بازارهای آتی بلندمدت می‌فروختند تا از اختلاف قیمت موجود سود کسب کنند را از بین برد.

معامله‌گران قراردادهای آتی دارای لوریج، وضعیت‌های خرید استقراضی خود را کنار گذاشتند تا به معاملات مارجین کال بپردازند. این موضوع، گپ بین قیمت فیوچرز و قیمت نقدی بیت کوین را کاهش و ترس پرمیوم منفی در قراردادهای فیوچرز را افزایش داد.

در صرافی دریبیت، معاملات مبنای ۳ ماهه تقریبا ۲.۵ درصد بود. اما در شرایط ایده‌آل کنتانگو، قراردادهای آتی باید با پرمیوم ۵ الی ۱۵ درصد معامله شوند.

کوین تلگراف گزارش داده است که کاهش قیمت در ماه ژوئن ارتباط اندکی با نقدشدن وضعیت‌های خرید استقراضی داشته و بیشتر به خروج ماینرها از شبکه مرتبط بوده است. کوین تلگراف به سرکوبی شرکت‌های رمزارز توسط دولت چین همزمان با کاهش قیمت بیت کوین اشاره کرد و خاطرنشان کرده است که این تصمیم دولت چین باعث شد ماینرها فعالیت خود را متوقف کنند و در عوض، به صورت گسترده بیت کوین‌های خود را بفروشند تا ضررهای خود را جبران کنند.

کاهش قیمت نقدی بیت کوین
کاهش قيمت نقدی بیت کوین

مانع روانی ۵۰,۰۰۰ دلاری

با وارد شدن به ماه آگوست، بیت کوین توانست نگرانی‌ها در خصوص استخراج خود را از بین ببرد. در گزارش اخیر گلس‌نود بیان شده است که ماینرها انباشت بیت کوین را مجددا آغاز کرده‌اند. در این بین، گزارشات مبنی بر تورم روبه‌رشد آمریکا باعث شده است که ویژگی دارایی امن بودن بیت کوین در میان سرمایه‌گذاران بیش از پیش جلوه کند.

این موضوع تا حدودی توضیح می‌دهد که چرت بیت کوین در کف قیمت تقریبا ۲۹,۰۰۰ دلار متوقف شد و سپس طی یک ماه به قیمت ۵۰,۰۰۰ دلار بازگشت. این شرایط هم‌چنین بر افزایش قراردادهای باز فیوچرز و معاملات پایه تاکید دارد و افزایش علاقه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به خرید بیت کوین را نشان می‌دهد. 

اما لنارد نئو در این بین به یک مشکل اشاره کرده است. وی با اشاره به عدم عبور قیمت بیت کوین از مرز ۵۰,۰۰۰ دلار خاطرنشان کرده است که این موضوع می‌تواند ترمز روند صعودی را بکشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا