ارز دیجیتال

بیت کوین ۴۸۰۰۰ را از دست داد؛ چرا تحلیل‌گران به این اصلاح خوش‌بین هستند؟

قیمت بیت کوین قبل از آنکه رالی صعودی خود را ادامه دهد می‌تواند تا سطح ۴۴۰۰۰ و حتی ۴۰،۶۰۰ دلار اصلاح داشته باشد.

به نقل از کوین‌تلگراف، بیت کوین از روند صعودی که از قیمت ۴۴۰۰۰ دلار شعله‌ور شد در حال اصلاح است و به دنبال حمایت‌های قوی در طوح پایین‌تر می‌گردد. قیمت بیت کوین با ۴٪ کاهش در شبانه‌روز گذشته به ۴۷،۴۵۶ دلار رسیده است.

بیت کوین بعد از تلاش برای دستیابی به قیمت ۵۱۰۰۰ دلار (بالاترین نقطه محدوده مقاومتی بلند مدت بیت کوین) با کاهش قیمت همراه شد. اصلاحی که تحلیل‌گران از قبل آن را پیش‌بینی کرده بودند و برای ادامه روند آن را اصلاحی سالم نامیده‌اند.

از نظر مایکل ون‌ده‌پوپ تحلیل‌گر مشهور ارزهای دیجیتال، سطح قیمتی ۴۴۰۰۰ دلار می‌تواند برای ادامه روند مناسب باشد. او معتقد است قیمت ۵۱۰۰۰ دلار مقاومت بسیار مهمی در مسیر حرکت Bitcoin است و حمایت‌های بالقوه آن در ۴۲،۵۰۰ تا ۴۴۰۰۰ دلار قرار دارند.

این سطحی است که می‌توانیم آن را به عنوان یک کف قیمت مناسب در نظر بگیریم. همچنین سطح ۴۰،۶۰۰ دلار را نیز باید در نظر داشت.

از طرف دیگر اسکات ملکر تریدر بازار رمز ارزها با توجه به اندیکاتور RSI که سعی دارد از ناحیه فروش بیش از اندازه خارج شود، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین در تایم‌فریم‌های کوچک‌تر روند گاوی را از سر بگیرد.

نمودار سطح خرید و فروش در صرافی بایننس سطح ۴۷۰۰۰ دلار را به عنوان اولین حمایت قوی بیت کوین پیشنهاد می‌کند.

سطح خرید و فروس بیت کوین در صرافی بایننس

تحلیلگری به نام دیلان له‌کلر در توییتر با نمودار قیمت بیت کوین از سال ۲۰۱۱ تاکنون را منتشر کرده است و اعلام کرد شاخص میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بیت کوین (که تاکنون هرگز کاهش پیدا نکرده است) برای اولین بار از سطح ۱۵۰۰۰ دلار عبور کرده است. این خبر خوبی برا هولدرهای بلند مدت و جامعه طرفداران بیت کوین است.

میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بیت کوین

از طرف دیگر اصلاح قیمت بیت کوین تا سطح ۴۷۰۰۰ دلار می‌تواند نویدبخش حرکت صعودی به سمت شکست مقاومت ۵۱۰۰۰ دلاری باشد. نمودار زیر قیمت بیت کوین در تایم‌فریم ۴ ساعته را نشان می‌دهد. این تحلیل توسط تحلیل‌گری به نام مستعار کریپتوباس در توییتر منتشر شده است.

نمودار قیمت بیت کوین

همراه با بیت کوین، بزرگ‌ترین آلتکوین‌های بازار نیز ارزش بیشتری نسبت به رهبران خود از دست داده‌اند. با این حال مایکل ون‌ده‌پپ معتقد است اندک افزایش قیمت بیت کوین می‌تواند فضا را برای افزایش قیمت آلتکوین‌ها فراهم سازد. چه بسا عملکرد آنها نسبت به Bitcoin بسیار بهتر هم باشد. او این اتفاق را برای سپتامبر و اکتبر (اواخر شهریور و اوایل مهر ماه) متصور شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا