بازارهای داخلی

موافقت کمیسیون کشاورزی با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به بررسی صلاحیت سید جواد ساداتی نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پرداختند.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از روز شنبه (۳۰ تیر) در مجلس آغاز شده و تاکنون صلاحیت ۷ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی قرار گرفته است.

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره ساداتی نژاد 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی کشاورزی خبر داد.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از روز شنبه (۳۰ تیر) در مجلس آغاز شده و تاکنون صلاحیت ۷ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی قرار گرفته است.

«ساداتی‌نژاد» نمی‌تواند از رانت‌های حوزه کشاورزی جلوگیری کند

 در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه (اول شهریور) و در جریان بررسی رأی اعتماد به کابینه سیزدهم، مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در مخالفت با سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: امروز کشاورزی محور اقتصاد خودکفایی کشور است. ما ۲۶ درصد صادرات غیرنفتی، ۲۰ درصد اشتغال، ۸۵ درصد غذای کشور، ۱۱ دردصد تولید ناخالص داخلی و رشد ۴.۵ درصدی در حوزه کشاورزی داشته‌ایم.

ویس کرمی گفت: در وزارت کشاورزی ۹۲ هزار نفر نیروی انسانی کار می‌کنند. در جهاد کشاورزی و سازمان‌های آن ۸۵۹ وظیفه حاکمیتی وجود دارد.

وی افزود: کسی می‌تواند این وزارتخانه را اداره کند که علم و تخصص داشته باشد و زوایای مخفی این حوزه را بشناسد. گردش مالی کشارزی به نفت پهلو می‌زند.

نماینده مردم خرم آباد گفت: رزومه تخصصی وی در حوزه کشاورزی بسیار معمولی است و در هر استان صدها نفر همانند تحصیلات ایشان وجود دارد. کسانی که مدرک دکترای منابع طبیعی دارند فراوان هستند. او با شناخت اندک در حوزه کشاورزی، چگونه می‌خواهد از رانت‌های این حوزه جلوگیری کند.

ویس کرمی اظهار داشت: در مجلس می گویند اجازه دهید همکاران مجلسی که به دولت می روند با رأی بالا بروند؛ این فشار روانی را برای چه وارد می کنید یا دائم صحبت می کنند که به عنوان مخالف اظهار نظر نکن. تمام صحبت هایی که در این تریبون گفته می شود برای دفاع از حق مردم است که در تاریخ بماند. امیدوارم مجلس یازدهم از این آزمون بزرگ سربلند بیرون بیاید.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، خطاب به ویس کرمی، گفت: جو مجلس سنگین نیست. نمایندگان می‌توانند به وظایف خود عمل کنند. حرمت مجلس را نگه دارید. طلبه بودن هم شرف دارد و هم احترام.

کوهساری: در برنامه وزیر پیشنهادی کشاورزی چالش‌ها و راهکارها باهم دیده شده است

غلامعلی کوهساری در جلسه علنی امروز عصر مجلس و به عنوان موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: سابقه آقای ساداتی نژاد برهمه مشخص است و نیازی به معرفی ندارد. اگر بنده در اینجا از ایشان دفاع می کنم در حقیقت از مسائل مربوط به حوزه کشاورزی دفاع می کنم. از ابتدای انقلاب تا امروز کدام از یک از وزرای دولت نسبت به تمام  زیرمجموعه‌های حوزه خود تخصص داشته است؟

وی در ادامه گفت: کدام از یک از وزرای کشاورزی در حوزه آب، منابع طبیعی، باغبانی، مرتعداری، شیلات و دامپزشکی متخصص بوده است؟ هر کدام حداقل در یکی از این حوزه ها تخصص داشته است. یک وزیر موفق باید قدرت مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت افراد متخصص برای پاسخگویی به جامعه هدف خودش داشته باشد. وزیر پیشنهادی در یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور درس خوانده و در برنامه ۶۷ صفحه ای که ارائه کرده است تمام حوزه های مختلف را در برگرفته است.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس گفت: علیرغم تحریم های ظالمانه رشد اقتصادی بخش کشاورزی نشان از قابلیت های این حوزه است. با وجود کمترین توجه به بخش کشاورزی ۸۰ درصد امنیت غذایی در کشور تامین شده است. انتخاب وزیر جهاد کشاورزی یکی از مهمترین انتخابهای رییس جمهور بود که خوشبختانه به خوبی عمل کرد. حمایت فضاهای علمی و دانشگاهی از ایشان و حضور ایشان در میدان عمل حاکی از توانایی ها و ظرفیت ایشان است.

وی در ادامه گفت: در برنامه های ارائه شده از سوی ایشان هم به چالشها و هم به راه حل مربوط به آنها چاره شده است. در برنامه ارائه شده از سوی ایشان اسناد بالادستی، سیاستهای کلی نظام بیانه گام دوم انقلاب و قوانین موجود دیده شده است.

وی تاکید کرد: اجرای طرحهای آبخیزداری، اصلاح و نوسازی باغات، توسعه کشت گلخانه ای و گیاهی، توسعه سیستم های نوین آبیاری، زه کشی اراضی کشاورزی، پروژه های صنایع تبدیلی غذایی از دیگر مواردی است که در برنامه ایشان دیده شده است.

وی در پایان بیان کرد: ایشان دارای شناخت خوبی نسبت به وظایف وزارت جهاد کشاورزی است. تعیین قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی و اعلام به موقع آن یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان است که باید مورد توجه قرار گیرد همچنین تامین نهاده های کشاورزی دام و طیور از دیگر مطالبات است که ایشان باید به آنها توجه کنند. از رییس جمهور می خواهیم با تنفیض اختیار به وزیر کشاورزی او را در حداقل رساندن مشکلات یاری کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا