ارز دیجیتال

ولادیمیر پوتین دستور نظارت بر دارایی رمزارز شهروندان را صادر کرد

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دستور طراحی و پیاده‌سازی سیستم جدیدی را داده است که شهروندان را ملزم به افشای دارایی‌های رمزارز خود می‌کند.
به نقل از finbold رییس جمهور روسیه پس از اطلاع دادن به وزیر کار و بانک مرکزی این کشور، در صدد این موضوع است تا با دریافت گزارشی به ریاست وزارت اقتصاد روسیه، تمام اطلاعات لازم در این خصوص را جمع‌آوری کند.
پیرو برنامه ضدفساد ملی در سال‌های ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۴ که به امضای رییس جمهور رسیده است، وزارت اقتصاد، وزارت کار و بانک روسیه باید تا تاریخ ۱۵ نوامبر پیشنهادهای خود را در خصوص بررسی اطلاعات مالکیت رمز ارزها آماده کنند.

آماده‌سازی پروپوزال ها توسط وزرای روسیه

در سند رسمی این برنامه آمده است:


وزارت اقتصاد با مشارکت وزارت کار و بانک روسیه، باید پروپوزال‌هایی در خصوص رویه و دستورالعمل بررسی دقت و صحت اطلاعات مالکیت رمز ارزها یا سایر دارایی‌های دیجیتال را آماده کنند. مهلت ارائه گزارش تا تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱ است.

به این وزارت‌خانه‌ها دستور داده شده است تا تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳، اقدامات لازم برای ارائه اطلاعات مالکیت رمز ارز‌ها و سایر دارایی‌های دیجیتال را بررسی و گزارش دهند و بر هزینه خرید این دارایی‌ها کنترل داشته باشند.


قانون جدیدی از جانب بانک مرکزی روسیه، بازار بورس را از ارائه رمز ارزها به سرمایه‌گذاران منع کرده است. طبق دستور بانک مرکزی، محصولات مرتبط با ارز دیجیتال به دلیل نوسان زیاد، مسائل مرتبط با قیمت‌گذاری، نقدینگی محدود، عدم وجود شفافیت و قوانین مبهم هم‌چنان دارایی‌های پرریسک محسوب می‌شوند.
در این بین، در تاریخ ۵ آگوست، گزارش شده است که روسیه در حال گسترش چارچوب قانونگذاری مرتبط با رمز ارزها است که شامل برنامه‌هایی برای نظارت بر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌شود.
طبق گفته Rosfinmonitoring، نهاد نظارت بر امور مالی کشور روسیه، سرمایه‌گذاران رمزارزها توسط سیستمی نظارت می‌شوند که این سیستم، اقدامات این افراد را رصد و تحلیل می‌کند. به علاوه، این فناوری ممکن است کاربران رمز ارزها را نیز شناسایی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا