ارز دیجیتال

پروتکل مالی Value Defi قربانی حمله ۶ میلیون دلاری شد!

به دنبال یک سرنخ توییتری در روز جمعه که روش‌های جلوگیری از حمله با استفاده از  وام فلش (Flash Loan) را بررسی کرده بود، پروتکل مالی غیرمتمرکز Value Defi  قربانی حمله ۶ میلیون دلاری از طریق وام فلش شد.

در ساعت ۱۰:۴۵ صبح به زمان استاندارد شرقی (EST)، یک کاربر ۸۰.۰۰۰ اتر (بیش از ۳۶ میلیون دلار) از پروتکل آوه (Aave) وام فلش دریافت کرد. توسعه دهنده آوه یعنی امیلیو فرانگلا (Emilio Frangella) به سرعت توجه‌ها را به سمت این وام معطوف کرد:

طبق گفته‌های امیلیانو بوناسی (Emiliano Bonassi)، یک هکر کلاه سفید و هم بنیانگذار Defi Italy، این مهاجم همچنین یک وام فلش ۱۱۶ میلیون دلاری دای (DAI) از پلتفرم Uniswap دریافت کرده است.

بوناسی گفته که این مهاجم اترهای وام گرفته از طریق وام فلش را با استیبل کوین مبادله کرده و بخشی از دای وام گرفته را در صندوق چند استیبل کوینی پروتکل Value Defi قرار داده است. سپس چند سری مبادله استیبل کوین بین USDT، USDC و دای انجام داده، تا از اختلاف قیمتی که در برداشت صندوق این پلتفرم وجود دارد، استفاده کند.

طی یک مصاحبه با CoinTelegraph، بوناسی گفت که این حمله بسیار شبیه به حمله اخیر به Harvest Finance بود. این پیچیده‌ترین حمله‌ای بود که او تا به حال دیده است و اولین باری بود که یک مهاجم به صورت همزمان دو وام فلش دریافت کرده است.

در ساعت ۱۱:۰۵ صبح (EST)، گزارشی از جامعه دیسکورد (Discord) مبنی بر تایید این جمله منتشر شد:

مدت کوتاهی پس از این حمله، مهاجم توسط یک تراکنش اتریوم، پیامی به دیپلویر پروتکل Value Defi ارسال کرد که به نظر می‌آمد این پروتکل را مورد تمسخر قرار داده:

شما واقعا می‌دانید وام فلش چیست؟!

مهاجم به اندازه ۰.۳۱ دلار اتر برای ارسال این پیام پرداخت کرده است.

در ساعت ۱۲:۱۲ (EST) این پروتکل طی گزارشی در توییتر اعلام کرد که آنها در حال بررسی نقطه ضعف خود طی این حمله هستند، که باعث از بین رفتن ۶ میلیون دلار پول کاربران شد.

از زمان حمله، ارزش توکن VALUE بیش از ۲۵ درصد ریزش کرد؛ از ۲.۷۳ دلار به ۲.۰۱ دلار.

این آخرین حمله در طی هفته آزاردهنده در فضای دیفای بود. این همچنین نشانه حمله به پروتکل آکریوپولیس (Akropolis) است. در یک توییت، استانی کولچوف (Stani Kulechov) از آوه، اعلام کرد که این حمله نشان دهنده حملات گسترده است.

ساخت دیفای منعطف دشوارتر می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا