بازارهای داخلی

تابلوی عاشورا درسی برای مبارزه با ظلم در همه دوران‌هاست

رییس جمهور، واقعه کربلا را برای همه ارادتمندان و سوگواران امام حسین درس‌آموز توصیف کرد و افزود: امروز به برکت خون شهدا و دلباختگان عاشورا فرصتی گرانبها در جمهوری اسلامی در اختیار ما قرار گرفته تا با تاسی به نام و مرام اباعبدالله ‌الحسین (ع) شرایط را به سمت و سویی ببریم که قیام عاشورا برای آن رخ داد. باید مشکلات را سامان دهیم و برای عزت و سعادت جامعه بر اساس سیره امام حسین (ع) تلاش کنیم.

رییس جمهور ادامه داد: تابلوی عاشورا درس و تضمینی برای عدالت، حق‌گرایی، حق‌خواهی و مبارزه با ظلم و ستم در همه عصرها و دوران‌هاست. عاشورا الگویی برای چگونه زیستن است.

رییسی با بیان اینکه شعارهای عاشورا متعلق به همه تاریخ و نه صرفا یک زمان خاص است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در فرازی از سخنانش می‌گوید هرگز دست امثال من با دست حاکمانی مثل یزید بیعت نخواهد کرد؛ این شعاری به درازای تاریخ و چراغ راه همه عدالت‌خواهان و ظلم‌ستیزان است که تا امروز شهدای بسیاری نظیر سردار عزیز ما، شهید سلیمانی پیرو و رهرو آن بوده‌اند.

رییس جمهور با بیان اینکه تحول در جامعه بشری به نام امام حسین (ع) گره خورده و خون مطهر شهدای کربلا روز به روز بیشتر در جهان تحول ایجاد می کند، گفت: توجه دادن همه ائمه به عاشورا و پیام آن از همین رو است. عاشورا در زمان جاری بوده و یکی از جلوه‌های بارز آن انقلاب اسلامی در ایران و نهضتهای اسلامی در منطقه است.

رییسی با اشاره به اینکه لحظه به لحظه وقایع منتهی به عاشورا خیلی دقیق و بر اساس یک برنامه پیش رفت، اضافه کرد: عاشورا از منظر دشمنان دین قرار بود روز مرگ و پایان عاشوراییان باشد، اما به خواست خداوند این مقطع مهم تاریخ تبدیل به روز تولد و آغاز یک حرکت عظیم شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا