ارز دیجیتال

هشتگ “ دوج کوین تا یک دلار” ترند شد

میم کوین محبوب دوج کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷٪ و طی هفته گذشته ۳۸٪ رشد داشته است و در زمان نگارش این خبر به قیمت ۰.۳۳ دلار خرید و فروش می‌شود.

به نقل از Bitcoin.com در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی متعددی مانند فیسبوک، تیک تاک و توییتر هشتگ dogecointo1dollar# به معنی “دوج کوین تا یک دلار” ترند شده است. همزمان میم کوین‌هایی که از سگ شیبا اینو به عنوان نماد استفاده می‌کنند نیز جهش قابل توجهی داشته‌اند.

طرفداران دوج کوین شبکه‌های اجتماعی را به زانو درآوردند

زمانی‌که بیلی مارکوس و جکسون پالمر در ۶ دسامبر ۲۰۱۳ شبکه دوجکوین را راه‌اندازی کردند، هیچ وقت فکر نمی‌کردند که این رمز ارز با چنین شتابی رشد کند. در واقع، رمز ارز الهام گرفته‌شده از سگ شیبا اینو که ۷ سال و ۸ ماه پیش به‌عنوان یک شوخی ایجاد شد، اکنون اقتصادی بالغ بر ۴۴.۴۲ میلیارد دلار دارد.

در روز یکشنبه ۱۵ آگوست، طرفداران این رمز ارز با هشتگ dogecointo1dollar# در توییتر، تیک تاک و فیس بوک غوغا کردند. در زمان نگارش این مطلب این هشتگ در توییتر ترند است و در هزاران توییت استفاده شده است.

همین موضوع در مورد تیک تاک نیز صادق است چرا که این هشتگ بالای ۸.۲ میلیون بار دیده شده است. در فیسبوک نیز هزاران پروفایل در حال استفاده از این هشتگ هستند.

صعود شدید سرچ درباره دوجکوین نیز از سمت کاربران ترکیه‌ای بوده است. لیر ترکیه در بین جفت ارزهای معامله دوج کوین در میان ۵ ارز اول قرار دارد. ارزش این میم کوین هنوز البته ۵۳ درصد پایین‌تر از بالاترین سطح تجربه شده خود تاکنون قرار دارد.

آمارهای جهانی از وب‌سایت گوگل ترندز نشان می‌دهد که جستجوی عبارت Dogecoin بین شنبه تا یکشنبه رشد چشمگیری داشته است. بیشترین جستجو درباره این رمز ارز از کشور ترکیه بوده و در رده‌های بعدی آمریکا، کانادا، هلند و سنگاپور قرار دارند.

موضوع تیم واتفورد از لیگ برتر فوتبال جزیره که قرار است لباس‌هایی با لوگوی دوجکوین بر تن کنند نیز موضوع ترند بعدی روز یکشنبه در جستجوهای گوگل بوده است.

در زمان نگارش این خبر قیمت دوج کوین ۰.۳۳ دلار است و حجم جهانی معامله آن در روز یکشنبه حدود ۶.۴ میلیارد دلار بوده است. امروز بزرگترین جفت ارز معاملاتی DOGE/USDT است که ۶۹.۸ درصد از حجم کل مبادلات دوج کوین را در اختیار داشته است. در رده های بعدی دلار آمریکا با ۱۱.۴۹ درصد، BUSD با ۵.۷۵ درصد، بیت کوین با ۵.۴ درصد و لیر ترکیه با ۳.۵۱ درصد قرار دارند.

جالب اینجاست که دوج کوین ماه‌هاست پیوند قوی با لیر ترکیه داشته است و این ارز در بین ۵ ارز پر معامله با دوج کوین قرار دارد.

داده‌های وب سایت bitinfocharts نشان می‌دهد که هزینه هر تراکنش در شبکه معادل ۰.۰۰۵۶ دوجکوین به‌ازای هر بایت است که به معنای ۲.۱۱ دوج کوین (۰.۷۱۴ دلار) برای هر تراکنش است. داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با استفاده از دوج کوین ۱۷،۹۰۰ تراکنش انجام شده است.

در روز یکشنبه، ۱۵ آگوست، هش ریت شبکه دوج کوین در حدود ۲۱۴.۴۸ تراهش بر ثانیه بوده است. شبکه گواه انجام کار (POW) دوج کوین بر خلاف شبکه بیت کوین به ۵۲۶ تایید نیاز دارد تا به اندازه یک معامله بیت کوین امن باشد.

دوج کوین در اواسط ماه مارس تعداد ۴۱۰۰۰ تراکنش در روز را ثبت کرد و هم اکنون حدود ۵۴٪ از بالاترین قیمت خود فاصله دارد. رمز ارز DOGE سه ماه پیش به رکورد ۰.۷۳۷ دلار دست یافت.

عصر روز یکشنبه میم کوین‌هایی با طرح سگ شیبا اینو، روند صعودی دوجکوین را دنبال کردند. کوین شیبااینو (SHIB) در شبانه‌روز گذشته ۷.۷۸٪ رشد داشته است و Polydoge نیز در همین مدت ۵۶٪ رشد را تجربه کرده است. دوج کوین در ماه گذشته ۹۸.۳ درصد و در طول سال گذشته ۹۵۳۸ درصد رشد قیمت داشته است. توکن های Supershiba و Shibance نیز هر کدام حدود ۴۰ درصد رشد داشته‌اند اما ‌Babydoge در هفت روز گذشته ۱۰.۴٪ افت را تجربه کرده است.

تحلیل تکنیکال قیمت دوجکوین؛ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

دوجکوین سرانجام از مقاومت بزرگ ۰.۳ دلار عبور کرد. این رمز ارز از بازار نزولی ماه جولای تاکنون نزدیک به ۱۱۸ درصد رشد داشته و توانسته است تا حدودی بهبود پیدا کند. قیمت DOGE ابتدا به ۰.۳۵ دلار رسید و پس از اصلاح به ۰.۳۳ دلار رسید. روند قیمت بر اساس اندیکاتور MACD صعودی است. با سیگنال‌های خریدی که از ماه جولای شاهد آن هستیم، دوج کوین احتمالا به روند صعودی خود تا ۰.۳۵ دلار ادامه خواهد داد.

بسته شدن قیمت روزانه بالای سطح ۰.۳۵ دلار احتمالا باعث رشد بیشتر خواهد شد و هدف بعدی را روی ۰.۵ دلار قرار می‌دهد. با این وجود برای حفظ این روند و حرکت رو به رشد دوج کوین، به ایجاد حمایت‌های قوی در سطوح قیمتی بالاتر نیاز هست.

نمودار قیمت دوج کوین، تایم‌فریم ۱۲ ساعته

از طرف دیگر انتظار می رود حمایت سطح ۰.۳ دلاری جلوی اصلاح بیشتر قیمت را بگیرد. اگرچه در صورت از بین رفتن این حمایت، دوج کوین قبل از بازیابی قیمت، ممکن است برای آزمایش مجدد سطح حمایت ۰.۲۵ دلار حرکت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا