ورزشی

بلاتکلیفی تیم المپیک و رسمی نشدن انتخاب سرمربی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، یک ماه از انتخاب مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم فوتبال المپیک ایران گذشت. هیئت رئیسه فدراسیون که ۲۰ تیرماه تشکیل جلسه داد، مهدوی‌کیا را به عنوان سرمربی تیم المپیک انتخاب کرد و اعلام این خبر به صورت رسمی صورت گرفت، اما خیلی زود مشخص شد این مربی هنوز جواب قطعی و نهایی خود را به فدراسیون نداده است.

پس از رقم خوردن این اتفاق بود که شهاب‌الدین عزیزی خادم در گفت‌وگویی با سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرده برخی صحبت‌ها با مهدوی‌کیا انجام شده و انتخاب او از سوی هیئت رئیسه نهایی شده، اما این مربی ابتدا باید رضایت باشگاه هامبورگ را جلب کند و سپس مذاکرات صورت بگیرد. مهدوی‌کیا هم که مربی تیم زیر ۱۶ سال هامبورگ است، در این خصوص سکوت کرد و فقط با واکنشی اینستاگرامی در صفحه شخصی خود تاکید کرد در صورت موافقت باشگاه هامبورگ در این خصوص صحبت خواهد کرد.

با وجود این اتفاقات و البته واکنش‌هایی که به انتخاب مهدوی‌کیا صورت گرفت، هر بار صحبتی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال درباره حضور مهدوی‌کیا رقم خورد که گاه عزیزی خادم و گاه کامرانی‌فر یا مهرعلی او را علاوه بر سرمربی تیم امید، مشاور فنی رئیس فدراسیون هم معرفی کردند. میرشاد ماجدی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون و رئیس کمیته جوانان نیز ابتدا در گفت‌وگویی با سایت فدراسیون فوتبال و با اشاره به طرح استعدادیابی حضور مهدوی‌کیا در مجموعه فدراسیون فوتبال را قطعی اعلام کرد، اما در گفت‌وگویی با خبرنگاران مشخص شد آن قطعیتی که می‌گفت، چندان مستدل نیست.

ماجدی در پاسخ به این سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه امکان مخالفت هامبورگ با حضور مهدوی‌کیا در تیم المپیک وجود دارد یا نه، گفت: “بعید می‌دانم. به هر حال سرمربیگری تیم ملی است و با صحبت‌هایی که مهدوی‌کیا انجام می‌دهد حتماً قبول خواهند کرد.” رئیس کمیته جوانان همچنین درباره زمان اعلام موافقت باشگاه هامبورگ برای حضور مهدوی‌کیا در تیم المپیک‏، تصریح کرد: “به هر حال باید منتظر باشیم. مهدوی‌کیا باید با باشگاه هامبورگ صحبت‌هایی را انجام دهد. مهدوی‌کیا با هامبورگ قرارداد دارد و زمان می‌برد که آنها را برای حضور در ایران متقاعد کند.”

این دو واکنش از سوی ماجدی نشان می‌دهد میان صحبت‌های او تناقض وجود دارد. یعنی نمی‌شود حضور مهدوی‌کیا در تیم المپیک یا مجموعه فدراسیون فوتبال قطعی شده باشد، در شرایطی که هنوز موافقت باشگاه هامبورگ اعلام نشده و این موضوع مشمول زمان شود. با وجود این اتفاقات سکوت ادامه‌دار مهدوی‌کیا نیز همین مسئله را نشان می‌دهد که او هنوز نتوانسته مسئولان باشگاه هامبورگ را متقاعد کند یا شاید خودش برای قبول هدایت تیم المپیک به قطعیت نرسیده، چون گفته بود در صورت موافقت باشگاه هامبورگ در این خصوص صحبت خواهد کرد.

یک ماه از زمان اعلام رسمی فدراسیون فوتبال مبنی بر انتخاب مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم فوتبال المپیک گذشته و پیگیری‌ها نشان می‌دهد مهدوی‌کیا حتی نزدیکانش را در این زمینه در جریان قرار نداده است. حالا سوالی مطرح می‌شود این بلاتکلیفی آیا به سود تیم المپیک است؟

قرعه‌کشی مسابقات انتخابی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا بیش از یک ماه پیش انجام شده و اواخر مهرماه نیز مسابقات آغاز می‌شود. تیم ایران در گروه B باید با تاجیکستان، لبنان و نپال رقابت کند، آن هم در حالی که از هر گروه یک تیم و چهار تیم برتر دوم از میان ۹ گروه راهی مرحله نهایی مسابقات خواهند شد. با اینکه این دوره از مسابقات حکم انتخابی المپیک را ندارد، اما حضور در آن می‌تواند برای آماده‌سازی و حتی سید بندی مسابقات انتخابی المپیک بسیار موثر باشد. اتفاقی که در انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو گریبان فوتبال ایران را گرفت و عدم راهیابی به مسابقات قهرمانی در سال ۲۰۱۸ فرصت آماده‌سازی و هماهنگی بیشتر تیم را گرفت و رتبه پایین ایران در سید بندی قرعه‌ای سخت را هم نصیب ایران کرد.

این در شرایطی است که همه‌گیری ویروس کرونا تقویم فوتبال آسیا و به تبع آن لیگ برتر را بسیار فشرده کرده و فرصت چندانی برای انتخاب بازیکن و آماده‌سازی نیست. شهریورماه دیدارهای تیم ملی در انتخابی جام جهانی آغاز خواهد شد، سپس سه نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقبا می‌روند، بلافاصله فصل جدید لیگ برتر باید آغاز شود و دوباره تیم ملی باید در انتخابی جام جهانی به مصاف رقبا برود. در صورت صعود نمایندگان ایران به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان تداخل این اتفاقات آیا فرصتی را برای تیم المپیک خواهد گذاشت که باید از ۲۹ مهرماه در تاجیکستان رقابت خود را آغاز کند؟

هماهنگی با سازمان لیگ، سرمربی تیم ملی بزرگسالان، همکاری باشگاه‌ها و برگزاری اردو و بازی دوستانه نیاز به برنامه ریزی سریع دارد، اما این بلاتکلیفی به تیم المپیک آسیب خواهد رساند. یک ماه از انتخاب مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم المپیک گذشته و این مربی هنوز موضع رسمی خود را اعلام نکرده و فدراسیون هم جز صحبت تکراری یا متناقض، افکار عمومی را قانع نکرده است. شاید سکوت مهدوی‌کیا نیز بیش از این جایز نباشد؛ اگر باشگاه هامبورگ اجازه حضور او را نداده یا خودش برای قبول هدایت تیم المپیک تردید دارد اعلام کرده یا در صورت نهایی شدن حضورش روی قول خود ایستاده و در این باره اظهار نظر کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا