اقتصادی

گزینه تصدی وزارت اقتصاد را بهتر بشناسید

دکتر سید احسان خاندوزی متولد ۲۳ شهریور ۱۳۵۹ در شهر گرگان است. او تحصیلات دانشگاهی خود را از سال ۷۷ در رشته معارف اسلامی اقتصاد آغاز کرد و مقطع کارشناسی پیوسته را در دانشگاه امام صادق به پایان رساند.

خاندوزی در سال ۸۴ از پایان نامه خود تحت عنوان محاسبه شاخص رقابت پذیری اقتصاد ایران، که برای نخستین بار در ایران صورت می‌گرفت دفاع کرد از اواخر سال ۸۵ همزمان با ورود به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در مقطع دکترای اقتصاد مشغول به تحصیل شد. شاخص ترکیبی عدالت اقتصادی در ایران حوزه مطالعاتی وی برای رساله دکترا بود.خاندوزی در این سال‌ها ضمن فعالیت‌های پژوهشی در کمیسیون اقتصاد مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز پژوهش‌های مجلس به نگارش مقالات متعددی پرداخته است.وی از سال ۹۲ به مدت ۵ سال به عنوان مدیرکل اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس فعالیت کرد و در سال ۹۵ به عنوان مدیر نمونه این مرکز برگزیده شد.

دکتر خاندوزی سال ۹۳ به عضویت در هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی درآمد و در سال ۹۸  مدیر گروه اقتصاد اسلامی شد. عضویت در هیات مدیره دیده شفافیت و عدالت و همچنین اندیشکده حکمرانی شریف از سوابق او به شمار می آید.

از جمله تالیفات خاندوزی می‌توان به مدینه عادله، اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۴، درس‌های آخرین موج خصوصی سازی، شاخصی برای عدالت و همچنین ترجمه کتاب‌های آنچه اقتصاد از بحران آموخت، سرمایه داری و بسیاری مقالات علمی پژوهشی دیگر اشاره کرد.

خاندوزی در اسفند ۱۳۹۸ به عنوان نماینده منتخب مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات راهی مجلس شورای اسلامی شد. وی از جمله نمایندگان موافق شفافیت آرای نمایندگان بوده و آرای خود به لوایح و طرح های مجلس را در سایت شخصی خود منتشر می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا