بازارهای خارجی

نروژ، برزیل و نیوزلند پیشتازان استفاده از انرژی‌ های تجدید پذیر

بر اساس داده‌های جدید یوتیلیتی بیدر Utility Bidder، نروژ بالاترین سهم در استفاده از انرژی تجدیدپذیر در جهان را دارد و  ۵۶ درصد از کل مصرف انرژی این کشور از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود. در مقابل، بریتانیا در این مطالعه در رتبه بیستم قرار دارد و ۱۳ درصد از انرژی این کشور از منابع تجدیدپذیر بدست می‌آید.

نروژ ، برزیل و نیوزلند پیشتاز هستند

این مطالعه نشان می‌دهد که نروژ، برزیل و نیوزلند در این رتبه بندی به ترتیب اول ، دوم و سوم هستند و در حال حاضر جهان را به سمت استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی تجدیدپذیر هدایت می‌کنند. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که نروژ بیش از هر کشور دیگری در جهان از نیروی آبی استفاده می‌کند و این منبع ۴۵ درصد از ذخیره انرژی نروژ را تشکیل می‌دهد.

در مقابل، برزیل در زمینه سوخت‌های زیستی پیشرو است. در مجموع، این منابع ۳۲ درصد از کل موجودی انرژی این کشور را تشکیل می‌دهد. به طور مشابه، در حالی که ۴۲ درصد از کل انرژی نیوزلند از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود، ۲۵ درصد از کل انرژی این کشور، به تنهایی از انرژی‌های بادی و خورشیدی تامین می‌شود.

 به طور کلی، این مطالعه نشان می‌دهد چگونه این کشورها به خوبی از منابع طبیعی خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، دره‌ها و رودخانه‌های شیب‌دار نروژ محیط مناسبی را برای استفاده از انرژی برق آبی فراهم می‌کند. در حالی که نیوزلند با توجه به قرارگرفتن در مسیر بادهای غربی موقعیت ایده‌آلی برای استفاده از نیروی بادی دارد.

در مقابل، کشورهایی در سرتاسر جهان هستند که تقریباً به طور کامل به سوخت‌های فسیلی وابسته مانده‌اند. به عنوان مثال سنگاپور ۹۸ درصد از انرژی خود را از سوخت‌های فسیلی تأمین می‌کند. پس از آن با فاصله نزدیک، استرالیا با ۹۳ درصد و آفریقای جنوبی با ۹۱ درصد قرار  دارند.

انگلستان چگونه می‌تواند پیشرفت کند؟

به طور کلی، بریتانیا در لیست کشورهای با بیشترین میزان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در رتبه بیستم قرار گرفته است. واضح است وقتی این کشور تنها ۱۳ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند، برای رسیدن به سه کشور صدر لیست نیاز است کارهای زیادی انجام دهد.

خوشبختانه، دولت انگلیس برنامه‌هایی در نظر گرفته تا این کشور در زمینه انرژی سبز پیشرو شود و تا سال ۲۰۵۰، امید می رود که این کشور دارای آلایندگی صفر خالص باشد. با این هدف، دولت تا حد زیادی بر انرژی باد دریایی و استقرار توربین‌های بادی در آب، متمرکز شده است.

تا سال ۲۰۳۰، تخمین زده می‌شود که این منبع انرژی کافی برای تأمین برق هر خانه را در بریتانیا تولید کند. برای تسهیل این امر، توربین‌های بادی در آب‌های عمیق‌تر در دریای شمال ساخته می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا