بازارهای خارجی

افت تولید صنعتی آلمان ناشی از مشکلات عرضه

  به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، نگاهی به داده‌های جدید منتشر شده در آلمان و کاهش میزان تولید صنعتی این کشور بیانگر آن است که روند بهبود اقتصادی در بزرگترین اقتصاد اروپا به دلیل تنگناهای عرضه کالاهای واسطه‌ای آهسته‌تر شده است.

بر این اساس اداره آمار فدرال اعلام کرد که تولید صنعتی آلمان پس از کاهش ۰.۸ درصدی در ماه می، بار دیگر در ماه ژوئن ۱.۳ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که نظرسنجی رویترز پیش از این، بیانگر افزایش ۰.۵ درصدی تولید صنعتی در این کشور بوده است.

این کاهش تولید ناشی از تولید کالاهای سرمایه‌ای همچون ماشین آلات و وسایل نقلیه بوده که کاهش ۲.۹ درصدی داشته است. با این وجود رشد تولید کالاهای مصرفی به ۳.۴ درصد رسیده است.

تولیدات صنعتی در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن ۰.۶ درصد نسبت به سه ماهه پیش کاهش یافته و صنعت خودرو نیز افت ۱۱.۲ درصدی به ثبت رسانده است.

علاوه بر کمبود چوب که بر صنعت ساختمان تاثیرگذار است، وزارت اقتصاد آلمان این روند را ناشی از تنگنای عرضه کالاهای نیمه هادی نیز عنوان کرده است.

توماس گیتزل اقتصاددان بانک VP در این باره عنوان کرد: اشتیاق ورود کالاهای نیمه هادی به اروپا تا مدتی طولانی ادامه خواهد یافت.

پیشتر در روز جمعه نظرسنجی موسسه اقتصادی آی‌اف‌او Ifo نشان داد که صنعت آلمان چشم انداز تولید خود را در ماه ژوئن به دلیل مشکلات ایجاد شده در عرضه کاهش داده بود.

کلاوس ولرابی اقتصاددان و سرپرست بخش نظرسنجی Ifo در این راستا تاکید کرد: تنگناهای ایجاد شده در عرضه محصولات واسطه‌ای مهم در شرایط کنونی به خوبی احساس می‌شود.

با این وجود در طول این مدت وزارت صنعت و تحلیل‌گران اقتصادی به دلیل تقاضای زیاد و صادرات قابل توجه، در رابطه با چشم انداز کلی تولیدات صنعتی خوش بین بوده‌اند.

گیتزل در این باره تصریح کرد: اگر جریان تامین مواد اولیه بار دیگر از سر گرفته شود، تولیدات صنعتی می‌تواند در ماه‌های باقی مانده تا پایان سال، شکاف ایجاد شده بخش تولید را از بین ببرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا