ارز دیجیتال

هدف جدید نهنگ ها؛ خرید بیت کوین با قیمت ۴۸,۰۰۰ دلار

گزارشات اخیر کریپتو کوانت نشان می‌دهد نهنگ‌های بیت کوین علی‌رغم دو برابر شدن قیمت در سال ۲۰۲۱، به خرید این ارز دیجیتال ادامه می‌دهند. این روند نشان می‌دهد که قیمت BTC در حال قدرت گرفتن است و سعی دارد در بالای ۵۰،۰۰۰ دلار تثبیت شود.

نهنگ‌ها در روندهای صعودی بازار می‌توانند برای کسب سود، پوزیشن‌های خود را ببندند. به خصوص اگر بازار معاملات آتی در این زمان بیش از اندازه شلوغ شده باشد. فروش دارایی‌ها توسط نهنگ‌ها باعث می‌شود تکان‌های شدیدی به قیمت ارزهای دیجیتال وارد شود. قدرت این تکان‌ها با لیکویید شدن قراردادهای آتی بیشتر نیز می‌شود.

داده‌های روی زنجیره نشان می‌دهد که درحال حاضر نهنگ‌ها به خرید بیت کوین مشغول هستند. کی یو جونگ مدیر عامل کریپتو کوانت گفت:

نهنگ‌ها در حال جمع کردن BTC هستند. آنها در این اواخر تله‌های خرسی زیادی در بازار اجرا می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد قیمت خرید آنها به سطح ۴۸۰۰۰ دلار آمده است. با توجه به جریان سرمایه خروجی از Coinbase، اکثر بیت کوین‌های خریداری شده که به کیف‌پول‌های متصدیانه وارد شده‌اند در حدود قیمت ۴۸ هزار دلار خریداری شده‌اند.

نهنگ‌ها به ذخیره بیت کوین مشغول هستند

ممکن است نهنگ‌ها یا سرمایه‌گذاران بزرگ بازار به این نتیجه رسیده باشند که یک چرخه عظیم قیمتی دیگر در راه است.

به نظر می‌رسد از آنجا که بانک‌های مرکزی در حال چاپ مداوم پول هستند بیت کوین برای سازمان‌ها به یک جایگزین مناسب برای ذخیره ارزش تبدیل شده باشد.

یک تحلیل‌گر با نام مستعار ویلیام کلمنته خاطر نشان کرد شمار آدرس‌های هولدرها در حال افزایش است. او در توییتر خود نوشت:

به نظر می‌رسد در میان یک موج جدید از آدرس‌های Bitcoin قرار داریم.

عوامل بنیادی همسو با روند صعودی بیت کوین هستند

لییور شیمرون معتقد است که BTC فعلا جای رشد زیادی دارد. او گفت که روند بیت کوین می‌تواند غیر قابل باور باشد. او در ادامه اینگونه توضیح داد:

قیمت بیت کوین در بازار عرضه پول M1 تا نقطه اوج خود فاصله زیادی دارد. با توجه به روند چاپ پول بی‌سابقه کنونی، ممکن است که تازه روند صعودی بازار شروع شده باشد. این چرخه می‌تواند غیر قابل باور باشد.

شاخص‌های دیگری نیز نشان می‌دهد قیمت BTC تا رسیدن به اوج خود در آینده نزدیک راه درازی در پیش دارد. به عنوان مثال شاخص SOPR نشان می‌دهد که بسیاری از سرمایه‌گذاران تاکنون برای کسب سود خود از بازار پوزیشن‌های خود را بسته‌اند. این شاخص نشان‌دهنده میزان کسب سود سرمایه‌گذاران است. این موضوع می‌تواند از فشار فروش بیت کوین در بازار کم شود و علاوه بر این با خرید مجدد نهنگ‌ها همزمان شده است.

رائول پل مدیر عامل گروه رییل ویژن در این مورد گفت:

من معتقدم که با مرور زمان، مردم متوجه خواهند شد بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال بهترین راه برای ثروت اندوزی و ذخیره ارزش است و در پی آن BTC تمام دنیای سرمایه را می‌بلعد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا