بازارهای خارجی

کره جنوبی: هنوز تصمیمی درباره رزمایش با آمریکا گرفته نشده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که هیچ تصمیمی درباره برگزاری رزمایش مشترک نظامی با آمریکا نگرفته اما برگزاری چنین مانورهایی نباید باعث ایجاد تنش با همسایه شمالی شود. این اظهارات پس از آن مطرح شده که کره شمالی نسبت به برگزاری هرگونه رزمایش نظامی کره جنوب با آمریکا هشدار داده بود.

کره جنوبی و آمریکا به صورت منظم در مقاطعی از سال رزمایش مشترک نظامی برگزار می کنند که عمده آنها در فصل بهار و تابستان است. با اینحال کره شمالی نظر مثبتی روی این رزمایش ها نداشته و با انتقاد از آنها چنین رزمایش هایی را شبیه سازی و تمرین جنگ تلقی می کند.

کیم یو جونگ، خواهر رئیس کره شمالی به کره شمالی هشدار داده که برگزاری چنین رزمایش هایی تلاش ها برای برقرار روابط میان دو کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد. این هشدارها درحالی مطرح شده که دو کره در روزهای گذشته اقدام به برقراری مجدد کانال های ارتباطی میان یکدیگر کرده بودند.

در ژوئن سال گذشته پس از پخش شدن اعلامیه هایی در مرز دو کره توسط پناهجویان در کره جنوبی، که در آنها از کیم جونگ اون رئیس کره شمالی انتقاد شده بود، کره شمالی این خطوط تلفن را قطع کرد. مقامات در سئول فاش کردند که رئیس جمهور مون جه این و رئیس کره شمالی از آوریل چندین بار نامه های شخصی به یکدیگر ارسال کرده‌اند و به دنبال بهبود روابط دو جانبه هستند.

این دو رهبر توافق کرده‌اند که اولویتشان، تلاش برای برقراری مجدد خطوط ارتباطی و بازیابی اعتماد متقابل و توسعه روابط است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا