مسکن

افزایش ۱.۳درصدی قیمت مسکن شهر تهران در تیرماه

قیمت مسکن شهر تهران در اولین ماه فصل تابستان نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش ۴۳.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم معاملات در تیر ماه امسال برابر با ۵۰۷۱ واحد مسکونی گزارش شده‌ که نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش ۶۳.۹ درصدی را نشان ‌می‌دهد. 

توزیع تعداد معاملات بر حسب مناطق مختلف شهر تهران حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه، منطقه ۵ با سهم ۱۴.۴ درصدی ، بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک متر مربع بنا حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی “۱۵ تا ۲۰ “میلیون تومان به ازای هر متر مربع با ۱۷.۲ درصد، بیشترین سهم از معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی نشان می‌دهد، بیشترین سهم از معاملات به واحدهای مسکونی با زیربنای “۵۰ تا ۶۰ “متر مربع با سهم ۱۵.۴ درصد اختصاص داشته است.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که واحدهای مسکونی با ارزش “۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان ” با اختصاص سهم ۱۹.۱ درصد، بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در تیرماه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده رشد به ترتیب معادل ۳۴.۹ و ۳۸.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا