ارز دیجیتال

به‌روزرسانی سیستم کسب درآمد ردیت با استفاده از راهکار لایه دوم اتریوم

شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) در بیانیه‌ای اعلام کرده است اگر راهکار لایه دوم آنها در شبکه اصلی اتریوم راه‌اندازی شود کاربران قادر خواهند بود تراکنش‌هایی بسیار سریع‌تر انجام دهند.

به نقل از کوین‌تلگراف سیستم امتیازدهی مطالب ردیت مبتنی بر شبکه اتریوم ساخته شده است و کاربران با امتیاز دادن به مطالب به نویسندگان آنها توکن‌های خاصی را اهدا می‌کنند. شبکه اجتماعی ردیت به منظور افزایش مقیاس پذیری بیشتر سیستم امتیازدهی مبتنی بر اتریوم خود از پلتفرم آربیتروم استفاده می‌کند. آربیتروم (Arbitrum) یکی از پلتفرم‌هایی است که از راهکارهای لایه دوم برای مقیاس پذیری بیشتر شبکه اتریوم استفاده می‌کند.

تیم توسعه این پلتفرم اعلام کرده است قبل از راه‌اندازی این راهکار در شبکه اصلی اتریوم، آن را در شبکه آزمایشی رینکبی (Rinkeby) آزمایش کرده است.

ردیت اعلام کرده است ویژگی‌های آربیتروم مانند غیر متمرکز بودن، سادگی کار با آن برای توسعه‌دهندگان و پشتیبانی گسترده این اکوسیستم در این تصمیم‌گیری تاثیر داشته است. آربیتروم با استفاده از فناوری رول آپ (Roll up) تراکنش‌ها را به یک زنجیره جانبی بدون کارمزد منتقل می‌کند. پروتکل‌های امنیتی و اجماع در این زنجیره متفاوت است. پس از آن بسته تراکنش‌ها را به شبکه اصلی اتریوم گزارش می‌دهد. آزمایشگاه‌های آف‌چین (Offchain Labs) تیم توسعه‌دهنده این راهکار است.

کاربران شبکه اجتماعی ردیت با تولید محتوا در این شبکه، امتیازهای جامعه دریافت می‌کنند و در ازای آن پاداش دریافت می‌کنند. در گروه r/Cryptocurrency این امتیازها Moon tiken نام دارند و در گروه r/FortNiteBR به آنها Bricks گفته می‌شود. ردیت اعلام کرده است که استفاده از آربیتروم به تراکنش‌های ارزان‌تر و سریع‌تر این توکن‌ها منجر می‌شود. ردیت در این خصوص عنوان کرده است:

حتما متوجه خواهید شد که تراکنش‌ها بسیار سریع‌تر انجام می‌شوند و زمانیکه یک صندوق (Vault) ایجاد کنید لازم نیست هر ماه توکن‌های Moon خود را جمع کنید. آنها در صندوق شما جمع می‌شوند.

با اینکه این توکن‌ها در بین جامعه کاربران شبکه اجتماعی ردیت محبوبیت بالایی دارند اما سایت‌های تحلیلی رمز ارزها داده‌های کاملی از تعداد توکن‌های در گردش آنها در اختیار ندارند. داده‌های Etherscan نشان می‌دهد حدودا ۶۷ سپتیلیون (با ۲۴ صفر جلوی آن عدد) بین ۷۸۰۰۰ هولدر توزیع شده است. با این حال سایت Coinmarketcap اعلام کرده است عرضه نهایی آنها ۶،۹۶۲،۵۰۴ توکن است.

کاربران ردیت که از توکن Moon استفاده می‌کنند مدعی شده‌اند با اظهار نظر در این پلتفرم، کاربردهای مالی و واقعی این توکن را تجربه کرده‌اند. در ژانویه سال جاری یکی از کاربران Reddit اعلام کرده است از توکن Moon برای پرداخت اجاره استفاده کرده است. یکی دیگر از کاربران نیز مدعی شده است این توکن را با بیت کوین معامله کرده است.

جارینز (jarins) از مدیران ردیت گفت:

راه‌اندازی این پلتفرم قدم بسیار مهمی است اما تا پایان کار ما راه درازی در پیش است. هدف ما این است که با استفاده میلیون‌ها کاربر از فناوری بلاکچین، پذیرش گسترده آن را به دست آوریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا