ارز دیجیتال

۳.۳ میلیارد دلار قراردادهای آپشن بیت کوین امروز منقضی می‌شود

امروز حدود ۳.۳ میلیارد دلار قرارداد آپشن یا اختیار معامله بیت کوین منقضی خواهد شد. اگر تریدرها، BTC به دست آورده خود را در بازار عرضه کنند قیمت این ارز دیجیتال کاهش می‌یابد. از طرفی هم اگر سود خود را نگه دارند و یا به همان صورت در جای دیگر سرمایه‌گذاری کنند بازار رمز ارزها با ورود سرمایه جدید روبرو خواهد شد و احتمال دارد قیمت‌ها افزایش بیابد.

علاوه بر بیتکوین، تاریخ سررسید قراردادهای اختیار اتریوم به میزان ۴۰۰،۰۰۰ ETH نیز امروز به پایان می‌رسد. قراردادهای اختیار برای تریدرها این امکان را فراهم می‌کند که با قیمت از قبل تعیین شده در تاریخ مشخصی در آینده، یک دارایی را خرید و فروش کنند. این قراردادها به تخمین قیمت ارزهای دیجیتال نیز کمک می‌کنند.

قراردادهای آپشن (اختیار خرید و فروش) را می‌توان تا قبل از تاریخ سر رسید آنها معامله کرد. اینگونه از معاملات با معاملات آتی (فیوچرز) متفاوت هستند. تریدر در تاریخ سررسید قرارداد فیوچرز ملزم به خرید و یا فروش بیت کوین خود است.

قراردادهای آپشن و قراردادهای آتی در شکل‌ها و حجم‌های متفاوت و با تاریخ‌های سررسیدهای متفاوتی بسته می‌شوند. با اینحال آخرین جمعه هر ماه بسیاری از آنها منقضی می‌شوند و بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

دنیس وینوکوروف مدیر بخش تحقیقات Bequant در مصاحبه با خبرنگار سایت دیکریپت گفت:

حجم قراردادهای آپشن هنوز به اندازه‌ای نرسیده است که بازار را تکان دهد.

با این حال او اذعان داشت زمانیکه تریدرها قراردادهای آپشن خود را نقد می‌کنند بازار دچار ریزش قیمت می‌شود و بعد از آن ارزهای دیجیتال به قیمت خود باز می‌گردند. او در ادامه گفت:

باید به این نکته توجه داشت که علی‌رغم روند حرکت بازار، جریان سرمایه در آن تقریبا خنثی است.

تعبیر این حرف این است که خرید و فروش در بازار کمتر شده است و کاربران به هولد ارزهای دیجیتال مشغول شده‌اند.

با این حال حجم قراردادهای آپشنی که در پایان ماه مارس به اتمام می‌رسند بسیار بیشتر از این ماه است. بر اساس اطلاعات تحلیل‌گران Skew، حدود ۸۴،۷۰۰ بیت کوین معادل ۴ میلیارد دلار در این قراردادها قرار دارند. حجم قراردادهای آپشن اتریوم نیز به ۵۵۱،۸۰۰ ETH می‌رسد که این مقدار معادل ۸۴۱ میلیون دلار است.

ممکن است این حجم بالا به این دلیل باشد که آخرین جمعه ماه مارس به آخرین مهلت محاسبات مالیات سالانه در آمریکا (۱۵ آپریل) نزدیک است. تریدرهایی که از قراردادهای آتی و آپشن سود کسب کنند باید سود خود را برای محاسبه مالیات آن منظور کنند و کسانی که سرمایه خود را از دست می‌دهند باید آن را از محاسبات خود پاک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا