ورزشی

عربشاهی: پرسپولیس و استقلال در دربی فقط ۵ دقیقه بازی کردند

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره شکست پرسپولیس مقابل استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: دربی در هر شرایطی حساس است و در جام حذفی این حساسیت دوچندان می‌شود. متأسفانه همین شرایط باعث شد که بازی زیبایی از هر دو تیم شاهد نباشیم و سرخابی‌ها در حد نام‌شان بازی نکردند.

وی ادامه داد: استرس در ساق پای بازیکنان هر دو تیم نمایان بود، به ویژه استقلالی‌ها که اکثر پاس‌های‌شان اشتباه بود. وقتی به بازی پرسپولیس هم نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در دربی موقعیت آنچنانی برای مهاجمان تیم خلق نشد. سرخپوشان با داشتن شش هفت بازیکن ملی‌پوش نباید به این شکل بازی کنند. تیم گل‌محمدی می‌توانست در ۹۰ دقیقه کار را تمام کند. در کل باید بگویم که فقط پنج دقیقه از دو تیم در دربی فوتبال دیدیم و سایر دقایق هیچ شور و حالی از سرخابی‌ها در دربی ندیدیم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: به عقیده من گل‌محمدی تیمش را محتاط به زمین فرستاد و خوب ”کُچ“ نکرد. سعید آقایی و آل‌کثیر را زودتر باید به زمین می‌فرستاد و پرس را از جلوی زمین انجام می‌دادند. دفاع سه نفره استقلال وقتی با پرس بازیکنان پرسپولیس مواجه می‌شدند و نمی‌توانستند حفظ توپ کنند و مرتکب اشتباه می‌شدند و سرخپوشان می‌توانستند به استقلال ضربه بزنند.

عربشاهی با بیان این جمله که ”پرسپولیس به خودش باخت.“، یادآور شد: همانطور که گفتم پرسپولیس مقابل استقلال محتاط بازی کرد و همین احتیاط باعث شد که ارنج تیم هم اشتباه باشد. اگر سرخپوشان با دو مهاجم نوک از ابتدا بازی می‌کردند می‌توانستند فشار بیشتری روی مدافعان پرسپولیس وارد کنند، خط دفاعی استقلال نشان داده است که تحت فشار مرتکب اشتباه می‌شود و ما می‌توانستیم از اشتباهات خط دفاعی استقلال بهترین استفاده را بکنیم. اگر با دو مهاجم از ابتدا بازی می‌کردیم و مثل بازی‌های قبل با برنامه‌ و بدون احتیاط بازی می‌کردیم با دو گل برنده می‌شدیم.

 وی در پایان درباره رقابت پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی لیگ برتر تصریح کرد: کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس باید دربی را فراموش کنند و تمرکزشان روی سه بازی باقیمانده تا پایان لیگ بگذارند. سپاهان تیم گردن‌کلفت و مدعی جدی قهرمانی است. تیمی است که با برنامه بازی می‌کند و مدیریت خوبی در رأس این باشگاه قرار دارد. قهرمانی در دست پرسپولیس است، فقط نباید در این سه بازی لغزشی از سوی تیم به وجود بیاید تا همه پنجمین قهرمانی پیاپی سرخپوشان را جشن بگیریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا