بازارهای خارجی

ثبات بازار نفت با افزایش تقاضای آمریکا

به گزارش رویترز، از آنجا که افزایش تقاضای سوخت از سوی ایالات متحده توانست تا حدودی نگرانی‌ها از محدودیت سفر در آسیا را جبران کند، قیمت نفت روز چهارشنبه بالای ۷۰دلار باقی ماند.

داده‌های صنعت نشان داد که موجودی نفت خام و بنزین ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافته، در حالی که اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اذعان داشت که رشد مشاغل و افزایش عبور و مرور در این کشور باعث بیشتر شدن مصرف سوخت از ابتدای سال تا کنون شده است.

استفن برنوک، از کارگزاری نفتی PVM اظهار کرد: “پیش‌بینی‌های خوشبینانه تقاضا از سوی اداره اطلاعات انرژی برای سال جاری، به کاهش ترس از بدتر شدن شرایط در کوتاه مدت کمک کرد.”

معاملات آتی نفت خام برنت، به دنبال رشد ۲.۳درصدی در روز گذشته، امروز ۹سنت معادل ۰.۱درصد کاهش یافت و به ۷۰دلار و ۵۴سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس از تجربه جهش ۲.۷درصدی روز سه‌شنبه، با ۴سنت رشد به قیمت ۶۸دلار و ۳۳سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است که قیمت برنت در سال جاری با حمایت محدودیت‌های عرضه اوپک پلاس ۳۶درصد رشد تجربه کرده، هرچند نفت در هفته گذشته به دلیل نگرانی‌های ناشی از محدودیت‌های سفر برای مهار شیوع ویروس کرونا تقاضا از مسیر خود خارج شد و بیشترین ضرر هفتگی خود را در ماه‌های گذشته تجربه کرد.

نوع دلتا از زمان شناسایی اولین مورد آن در ماه جولای، در بیش از دوازده شهر چین شناسایی شده که محدودیت‌های جدیدی برای سفر ایجاد کرده، در حالی که موارد ابتلا و بستری شدن در ایالات متحده نیز به بالاترین حد خود در طول شش ماه گذشته رسیده است.

از طرفی، گلدمن ساکس پیش‌بینی تقاضای نفت خود را برای چین در طول دو ماه آینده کاهش داد، اگرچه اذعان داشت تاثیر کامل دلتا بر پیش‌بینی تقاضای جهانی آن در حد متوسط باقی مانده است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نیز امروز چهارشنبه منتشر خواهد شد. روز سه‌شنبه، گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت خام آمریکا ۸۱۶هزار بشکه و موجودی بنزین ۱.۱میلیون بشکه کاهش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا