اقتصادی

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۳تیر

اواخر هفته گذشته قیمت دلار پس از صعود به ۲۵۴۰۰تومان روند نزولی در پیش گرفت و تا روز پنجشنبه به سطح ۲۵هزار تومان رسید؛ در اولین روز معاملات هفته جاری این روند کاهشی ادامه یافت و دلار وارد کانال ۲۴هزار تومان شد و تا روز دوشنبه در محدوده ۲۴۹۰۰ تا ۲۴۹۵۰تومان نوسان داشت.

این وضعیت اگرچه فعالان بازار را خسته کرده بود اما تداوم بی‌خبری درمورد برجام مانع از انجام معاملات و تعیین موقعیت برای معامله‌گران شده بود؛ به عبارتی در این شرایط نه فروش ارز به صرفه بود و نه خرید آن، بنابراین معامله‌گران در انتظار رسیدن سیگنال جدید حجم معاملات را پایین آوردند.

اما درحالی‌که تا شب گذشته دلار همچنان قیمت ۲۴۹۵۰تومان را حفظ کرده بود، امروز بازار ارز روی دیگری از خود نشان داد؛ در پی انتشار اخباری پیرامون برجام قیمت دلار پس از سه روز درجا زدن در قیمت ۲۴۹۵۰تومان مجددا روند نزولی از سرگرفت و موفق شد در معاملات پشت‌خطی پایین‌تر از مرز مقاومتی قرار بگیرد.

امروز در پی انتشار برخی اظهارات طرفین مذاکره درباره برجام، مجددا انتظارات نسبت به توافق بالا رفت؛ بر این اساس گفته می‌شود روسیه ادعا کرده که دور جدید مذاکرات وین، زودتر از ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود و همچنین آمریکا اظهار کرده که آماده هستیم اما ضرب‌الاجلی تعیین نمی‌کنیم. از طرفی ایران هم با اعلام اینکه به پایان مذاکرات نزدیک شده‌ایم، از بیشتر بودن وزن موضوعات حل شده نسبت به مسائل حل نشده در مذاکرات خبر داده است.

تحت تاثیر همین اخبار جو روانی مثبت نسبت به توافق و برگزاری دور هفتم مذاکرات تقویت شده و درنتیجه تغییر انتظارات معامله‌گران حجم فروش ارز در بازار امروز افزایش یافته است؛ بر همین اساس دلار در اولین ساعات معاملات نقدی امروز به ۲۴۸۵۰تومان کاهش یافته و شاهد ادامه روند نزولی در معاملات پشت‌خطی هستیم به طوریکه تا ساعت انتشار این خبر قیمت دلار فردایی به ۲۴۷۰۰تومان رسیده است.

طبق پیش‌بینی تحلیلگران فنی، با توجه به اینکه جو پیش آمده باعث افزایش تعداد فروشندگان ارز و شکست سطح مقاومتی ۲۴۸۰۰تومان برای دلار شده، به احتمال زیاد این روند نزولی تا رسیدن دلار به سطح ۲۴۶۰۰تومان در مرحله اول ادامه خواهد یافت و چنانچه انتظارات کاهشی پابرجا باشد، نرخ این ارز به محدوده سه هفته پیش یعنی ۲۴۲۰۰تومان بازخواهد گشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا