ارز دیجیتال

بنیانگذار اپل : بیت کوین بهتر از طلا است

استیو وزنیاک یکی از موسسان اپل به آینده بیت کوین باور دارد و آن را به عنوان یک معجزه ریاضیاتی خوانده و بیت کوین را بهتر از طلا می‌داند.

به نقل از cryptopotato، استیو وزنیاک مهندس الکترونیک آمریکایی بیت کوین را یک پدیده ریاضیاتی خوانده است. حتی او اعلام کرده است بیت کوین از طلا بهتر است.

شگفت‌زده شدن وزنیاک از بیت کوین

استیو وزنیاک هم‌بنیانگذار اپل غول فناوری دنیا در سخنرانی اخیر خود علاقه‌اش به رمز ارزها و به ویژه بیت کوین را بیان کرد.

وی که به اسم وُز نیز شناخته می‌شود بیت کوین را به عنوان معجزه ریاضیاتی خوانده است. به نظر او، طلا به عنوان ذخیره ارزش، بعد از رمز ارزها قرار می‌گیرد. وزنیاک اذعان داشته است این فلز گرانبها به دلیل شکل فیزیکی خود ممکن است با چالش‌هایی مواجه شود در حالی که بیت کوین در دسترس‌تر است. وی در این خصوص گفت:

طلا محدود است و باید به دنبال آن بگردید. بیت کوین شگفت‌انگیزترین معجزه ریاضیات است.

با این حال، هم‌بنیانگذار اپل اذعان داشت شخصا در بیت کوین سرمایه‌گذاری نکرده است. از طرف دیگر، وی معتقد است قیمت و تأثیرگذاری بیت کوین در آینده افزایش خواهد یافت.

بدین ترتیب، استیو وزنیاک به سایر افراد برجسته ملحق شده است که نظر مشابهی در خصوص مقایسه بین طلا و بیت کوین دارند. از بین این افراد می‌توان به مایکل سیلور مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی و آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci) مدیر شرکت SkyBridge Capital اشاره کرد که اخیرا گفته‌اند Bitcoin برتر از طلا است.

استیو وزنیاک و پرونده کلاهبرداری بیت کوین علیه یوتیوب

در تابستان سال ۲۰۲۰، استیو وزنیاک شکایتی علیه یوتیوب به دلیل عدم انجام اقدامات ضروری به منظور جلوگیری از طرح‌های جعلی اهدای بیت کوین ارائه داد. وزنیاک قبل از انجام این اقدام قانونی و حقوقی، چندین بار پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئوی یوتیوب را ملزم به حذف ویدئوهای کلاهبرداری کرده بود.

این نکته قابل ذکر است که طرح‌های جعلی اهدای بیت کوین بیانگر تهدید روبه رشدی در صنعت رمز ارزها است. در این طرح‌ها کلاهبرداران هویت افراد و شرکت‌های مشهور را جعل می‌کنند و دو برابر شدن سرمایه بیت کوین کاربران را وعده می‌دهند. سپس قربانیان سرمایه خود را به آدرس کلاهبرداران ارسال می‌کنند. مشخص است تمام افرادی که در دام این کلاهبرداری‌ها گرفتار می‌شوند هیچگونه سرمایه اضافی دریافت نمی‌کنند و حتی سرمایه خود را نیز از دست می‌دهند.

تقریبا یک سال پس از شکایت علیه یوتیوب، استیو وزنیاک در این پرونده شکست خورد. دیوان عالی کالیفرنیا بیان کرد یوتیوب تحت محافظت قانون فدرال است.

دیوان عالی هم‌چنین اذعان داشت ادعاهای وزنیاک برای غلبه بر مصونیت یوتیوب به حد کافی نیست. با این حال، وزنیاک ۳۰ روز برای درخواست تجدیدنظر پرونده فرصت داشت.

نکته جالب این است که استیو وزنیاک تنها فرد مشهوری نیست که درگیر چنین کلاه‌برداری‌هایی بوده است. از بین سایر افراد مشهور می‌توان به جعل هویت ایلان ماسک، بیل گیتس و کانیه وست نیز اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا