بورس

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲

سایه تاریک مصوبه افزایش ۴۰ درصدی نرخ خوراک و افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ گاز صنایع پتروشیمی همچنان بر معاملات بازار سهام سنگینی می‌کند. ادامه‌دار شدن این روند در نهایت مسئولان را مجبور به واکنش کرد. واکنش مثبت سازمان بورس ممکن است کورسوی امیدی را در دل سهامداران روشن سازد و سنتیمنت بازار را کمی مثبت سازد.

با این وجود معاملات بورس یکشنبه نیز همچنان به سراشیبی خود ادامه داد. بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۹ هزار و ۴۹۰ واحدی که معادل ۰.۴۴ درصد این شاخص است روبه‌رو شد و در نهایت در ارتفاع دو میلیون و ۱۴۳ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

در سوی سهام متوسط و کوچک بازار اما داستان کمی متفاوت پیش رفت. نماگر هم‌وزن بورس تهران به خوبی تعادل را نشان داد و از قدرت‌نمایی بیشتر فروشندگان جلوگیری کرد. شاخص کل هم‌وزن در جریان معاملات یکشنبه، ۰.۰۴ درصد رشد کرد و در محدوده ۷۴۶ هزار واحدی ایستاد.

بورس تهران زیر ذره‌بین آمار و ارقام

بورس همچنان در کما به سر می‌برد و پارامترهای معاملات، ارقام پایینی را ثبت می‌کند به طوری که تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و ارزش معاملات را پنج هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان نشان داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا