اقتصادی

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۷تیر

طی این هفته بازار ارز مدام در حال تغییر وضعیت بود و درحالی‌که قیمت دلار تا روز یکشنبه به ۲۵۴۰۰تومان صعود کرده بود، اواسط هفته تا ۲۴۹۵۰تومان پایین آمد و مجددا دیروز به محدوده ۲۵۱۵۰تومان رسید و در بازار امروز هم در مرز ۲۵هزار تومان قرار گرفت.

به گفته فعالان بازار ارز باتوجه به مبهم بودن آینده برجام و انتشار اخبار ضد‌ونقیض پیرامون این موضوع، احتیاط معامله‌گران بالا رفته و در چنین شرایطی برای بلند‌مدت در یک موقعیت نمی‌مانند و هر لحظه خطری حس شود، متناسب با جو بازار به سرعت اقدام به فروش و یا خرید ارز می‌کنند؛ این وضعیت باعث شده در دوران بی‌خبری از برجام، قیمت دلار درنتیجه رفتار معامله‌گران دچار نوسان شود.

بنابراین درصورت حمله خریداران به بازار دلار فاز صعودی می‌گیرد و برعکس، در روز‌هایی که شرایط بازار بر وفق مراد خریداران نباشد در موقعیت فروشنده قرار می‌گیرند و در نتیجه قیمت دلار کاهش می‌یابد؛ حالا قیمت دلار از دیروز بین دو سطح مقاومتی، یعنی ۲۴۸۰۰ و ۲۵۲۰۰تومان در نوسان است و گفته می‌شود اگر تا پایان معاملات امروز موفق به ثبت قیمت ۲۴۸۰۰تومان نشود، شرایط بازار برای ورود دوباره خریداران فراهم خواهد شد.

از طرفی عده‌ای از معامله‌گران بر این باورند که به زودی اخباری مربوط به برجام منتشر خواهد شد و تا آن زمان باید به همین روال احتیاطی ادامه داد، بر همین اساس این روز‌ها معامله‌گران گام‌ بلندی برنمی‌دارند و در نتیجه حجم معاملات نسبت به هفته گذشته با کاهش همراه شده است.

ضمن اینکه امروز روند درهم نیز نزولی شده و از قیمت ۶۸۹۰تومان دیروز، به ۶۸۳۰تومان در بازار امروز کاهش یافته که این عامل هم در پایین آوردن سطح انتظارات تورمی و کاهش قیمت دلار تاثیر‌گذار بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا