ارز دیجیتال

شبکه الروند توکن‌هایی با پشتوانه طلا و نقره می‌سازد

بلاک چین الروند (Elrond) با توکنی کردن فلزات گرانبها، عرصه فعالیت خود در امور مالی غیرمتمرکز را گسترش می‌دهد.

پس از عقد قرارداد همکاری مابین الروند (Elrond) و شرکت بریتانیایی اورس (Aurus) که فعال در حوزه فینتک (Fintech) است؛ این بلاک چین با کمک شریک جدید خود، توکن کردن فلزات گرانبها و کالا را آغاز خواهد کرد.

سه توکن برای طلا، نقره و پلاتینیوم – به ترتیب با تیکرهای AWG، AWS و AWP – بر روی بلاک چین الروند به عنوان توکن ESDT (توکن استاندارد شبکه الروند– معادل توکن‌های ERC-20 برای شبکه اتریوم) ایجاد خواهند شد. طبق اعلان الروند، این سه توکن معادل یک گرم از فلزات ذکر شده خواهند بود.

این (توکن‌ها) باب جدیدی برای علاقه‌مندان دیفای خواهد گشود تا تجربه تعامل با ارزهای پایدار (stable currencies) متفاوتی را کسب کنند؛ ارزهایی که هم‌ارز با فلزات گرانبهاست نه ارزهای فیات.

این توکن‌ها به زودی در صرافی مایار (Maiar) که بازارسازی خودکار (AMM) بر روی شبکه الروند است، عرضه خواهد شد. الروند اضافه کرد که دامنه همکاری خود را با اورس افزایش خواهد داد که شامل استفاده از این‌گونه توکن‌های با پشتوانه کالا به عنوان وثیقه در سرویس‌های لندینگ و یا حتی انتشار استیبل‌کوینی جدید بر اساس آن‌ها می‌شود.

بنیامین مینچو (Beniamin Mincu)، مدیر ارشد اجرایی شبکه الروند اظهار داشت که دارایی‌های سنتی همانند طلا و نقره، از طریق امور مالی غیرمتمرکز نقدینگی خواهند یافت:

تکنولوژی بلاک چین دارایی‌هایی که به صورت سنتی ابزار حفظ ارزش بوده‌اند را بهبود خواهد بخشید. این کار با افزایش نقدینگی، امنیت، راحتی انتقال و صاحب شدن صورت خواهد گرفت. ما چشم‌انتظار دیدن استفاده‌های خلاقانه دیفای از محصولاتی که اورس (Aurus) به شبکه الروند خواهد آورد، هستیم.

الروند بلاک چینی پرسرعت است که از شاردینگ با قابلیت تطبیق حالت (State) و الگوریتم امن گواه اثبات سهام استفاده می‌کند. بنابر سایت رسمی الروند، این ویژگی‌ها به این شبکه قابلیت مقیاس‌پذیری خطی و توان انجام بیش از ۱۵۰۰۰ تراکنش در ثانیه با تاخیری در حدود ۶ ثانیه و هزینه‌ای ناچیز را می‌دهد.

در ماه آوریل پلتفرم محبوب کلکسیون NFT و گیمینگ پالی‌چین مانسترز (Polychain Monsters) اعلام کرد که برای بهبود تجربه کاربران و کاهش هزینه‌ها به شبکه الروند کوچ خواهد کرد.

قیمت الروند (EGLD) در زمان نگارش این مطلب ۹۵ دلار است و با ارزش بازار یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار، در رتبه ۵۴ کوین‌های وبسایت CoinMarketCap قرار دارد. تعداد ۱۷ میلیون از این کوین در حال گردش است و در نهایت ۳۱ میلیون از این کوین منتشر خواهد شد. بیشترین قیمت تاریخی EGLD ۲۴۵ دلار و کمترین قیمت آن ۶.۸ دلار بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا