ارز دیجیتال

تحلیل قیمت اتریوم؛ آیا هارد فورک لندن روند صعودی قیمت را تقویت می‌کند؟

اتریوم بزرگ‌ترین آلتکوین بازار رمز ارزها در حال حاضر منتظر اجرای یک به‌روزرسانی مهم با نام هارد فورک لندن در شبکه اصلی خود است. تاثیر این تغییرات در قیمت این ارز دیجیتال قابل چشم پوشی نیست.

به نقل از کوین‌تلگراف قیمت دومین رمز ارز برتر بازار روز گذشته تا ۲۳۸۹ دلار افزایش یافت. ارز دیجیتال ETH آخرین بار در ۲۸ خرداد این سطح قیمت را تجربه کرده بود. ثبات قیمت بیت کوین و انتظارات برای به‌روزرسانی بزرگ پروتکل اتریوم با نام هارد فورک لندن از دلایلی است که سرمایه‌گذاران را ترغیب کرده است.

به نظر می‌رسد منقضی شدن ۲۳۰ میلیون از قراردادهای اختیار اتریوم (Option) در روز جمعه احساسات بازار را به نفع روند صعودی تغییر داده است. همچنین با توجه به اینکه بیت کوین سطح حمایت مهمی تشکیل داده است سرمایه‌گذاران در مورد به‌روز رسانی لندن خوشبین هستند.

با توجه به نمودار قیمت اتریوم در روز گذشته این رمز ارز با افزایش ۷.۳٪ تا ۲،۳۸۹ دلار صعود کرد که بالاترین میزان قیمت در طول دو هفته گذشته است. با این اوصاف حجم معاملات در روز گذشته با استناد به داده‌های کوین‌تلگراف در کمترین میزان خود در این دو هفته به مقدار ۱۸ میلیارد دلار ثبت شده است.

نمودار قیمت اتریوم با توجه به هاردفورک لندن

در زمان نگارش این خبر قیمت رمز ارز ETH برابر ۲،۲۷۱ دلار و ارزش بازار آن ۲۶۴ میلیارد دلار است.

بازار امور مالی غیر متمرکز که عمده آن بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است در روز یکشنبه مجموعا ۹٪ افزایش داشته است. بر اساس داده‌های Coingecko ارزش بازار تمام رمز ارزهای این حوزه معادل ۶۷.۳ میلیارد دلار است. این در حالیست که بیت کوین روز گذشته از سطح ۳۵۰۰۰ دلار عبور کرد و در حال حاضر با ۱.۷۳٪ کاهش در ۲۴ ساعت گذشته با قیمت ۳۴،۲۲۱ دلار معامله می‌شود.

جدال گاوها و خرس‌ها در ماه گذشته در بازار قراردادهای اختیار اتریوم مشهود بود. هر دو سمت این بازار منتظر نوسانات قیمتی شدیدی بودند. بنا بر تحلیل‌های گذشته سطح ۲۲۰۰ دلاری قیمت رمز ارز ETH جایی بود که با توجه به نسبت قراردادهای اختیار فروش به اختیار خرید، روند صعودی قدرت را به دست می‌گرفت.

هارد فورک لندن اتریوم روند را تقویت می‌کند

هارد فورک لندن اتریوم که در ۲۴ ژوئن در شبکه آزمایشی راپستن پیاده‌سازی شد زمینه را برای اجرای این به‌روزرسانی در شبکه اصلی مهیا کرده است. هاردفورک London در ماه جولای در شبکه اصلی اتریوم پیاده‌سازی می‌شود.

با توجه به طرح‌های پیشنهادی بهبود شبکه در این آپدیت مانند EIP-1559، انتظار می‌رود این به‌روزرسانی تاثیر مثبتی بر قیمت رمز ارز ETH داشته باشد. یکی از این طرح‌ها ویژگی کمیاب بودن جدیدی است که تعداد کوین‌های در گردش را کاهش می‌دهد.

تحلیل‌گران انتظار دارند سرمایه‌گذاران با نزدیک شدن به زمان بروزرسانی لندن دارایی اتریوم خود را افزایش دهند. داده‌های روی زنجیره این موضوع را تایید می‌کند. هفته گذشته تعداد آدرس‌های فعال بلاکچین اتریوم برای اولین بار از تعداد آدرس‌های فعال شبکه بیت کوین سبقت گرفت.


تحلیل قیمت اتریوم

تقریبا ۴۵ روز است که قیمت اتریوم در یک روند نزولی قرار گرفته است. در نمودار زیر این روند با رنگ سبز نشان‌ داده شده است. در این مدت هر تلاشی برای شکستن روند به سمت با شکست مواجه شده است.

اگر نمودار روزانه بالای این روند بسته شود، احتمال می‌رود قیمت اتریوم خط روند ۶ ماهه خود را (که با رنگ مشکی نشان داده شده است) آزمایش کند. به دست آوردن این حمایت باعث می‌شود روند به سمت کانال‌های بالایی ۲۰۰۰ دلار حرکت کند.

تحلیل قیمت اتریوم

میانگین متحرک ۴۰ روزه در نمودار روزانه فوق در این مدت یک سد محکم برای اتریوم بوده است. این نمودار که با رنگ سبز نمایش داده شده است در حال حاضر سطح مقاومت ۲۳۰۰ الی ۲۴۳۸ را تشکیل داده است. در این محدوده ۳ لایه مقاومت وجود دارد. به زبان ساده‌تر قیمت اتریوم باید از این کانال عبور کند تا بتواند روند صعودی را پس از گذشت ۲ ماه تایید کند. اگر این شکست اتفاق نیفتد، حمایت‌های کلیدی مهم در ۲۱۰۰، ۱۹۴۴ و ۱۸۱۷ دلار تشکیل می‌شوند.

با توجه به اینکه اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) اتریوم در حال حاضر بالاتر از ۵۰ قرار دارد انتظار می‌رود روند صعودی نیز ادامه داشته باشد. اندیکاتور MACD در ماه گذشته الگو دره را تشکیل داده است که برای روند صعودی امیدوار کننده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا