ارز دیجیتال

پیروی بایننس از FATF؛ پیاده‌سازی سیستم traveler برای جلوگیری از پولشویی

صرافی بایننس روز گذشته اعلام کرد به منظور مطابقت با قوانین FATF سیستم نظارتی Traveler شرکت Ciphertrace را در پلتفرم خود پیاده سازی می‌کند. تراولر اولین سیستمی است که به منظور مطابقت با قوانین مسافرتی توسط گروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای صرافی‌های رمز ارز طراحی شده است.

بایننس جزو اولین گروهی از صرافی‌ها قرار دارد که سیستم خودکار موافقت با قوانین مسافرتی را در پلتفرم خود پیاده سازی می‌کند. سایفرتریس یک استارت‌آپ تحلیل داده‌های بلاکچین است و سیستم Traveler را به عنوان یک پلتفرم جانبی طراحی و ایجاد کرده است.

Ciphertrace مدعی است تراولر فرآیند رعایت کردن دستورات FATF و ارتباطات و شناسایی VASP‌های مختلف را به صورت خودکار انجام می‌دهد. VASP مخفف ارائه دهندگان خدمات دارایی‌های دیجیتال است.

در نتیجه این توافق صرافی به سرعت می‌تواند عملیات‌ پولشویی را شناسایی کند. ساموئل لیم مدیر روابط عمومی صرافی بایننس اعلام کرد:

مفتخریم که با سایفرتریس برای پیاده سازی سیستم نظارتی Traveler همکاری می‌کنیم. ما همانند همیشه به ارائه محصولات برتر برای کاربران‌مان پایبند هستیم. محصولاتی ایمن و غیر متمرکز که با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد.

دیو جیوانز مدیر عامل Ciphertrace نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت:

ما بر این باوریم سیستم نظارتی Traveler به صرافی بایننس در جهت انطباق با بالاترین استانداردهای جهانی قوانین ضد پولشویی کمک خواهد کرد.

قوانین نظارتی حوزه رمز ارزها را هدف قرار داده‌اند

بر اساس گزارشات اینگونه سیستم‌ها به قانون‌گذاران و نهادهای نظارتی که در حال حاضر در حال بررسی فعالیت‌های صرافی‌های ارز دیجیتال هستند آرامش خاطر می‌دهد. این بیانیه پس از اخبار دریافت اخطاریه توسط واحدهای نظارتی در سراسر جهان به صرافی بایننس منتشر شد. آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) اخیرا به این صرافی هشدار داده است.

این آژانس اعلام کرده بود صرافی بایننس برای ارائه خدمات مبادلات رمز ارز در این کشور مجوزهای لازم را دریافت نکرده است. علاوه بر آن قانون‌گذاران انگلیسی هشداری مشابه به برترین اکسچنج دنیا ارسال کردند.

همچنین بایننس ارائه خدمات خود را در استان انتاریو کانادا به دلیل مشابه متوقف نمود. چانگ پنگ ژائو مدیر عامل و موسس صرافی Binance کماکان اعلام می‌کند این صرافی هیچ دفتر مرکزی ندارد زیرا مانند بیت کوین عمل می‌کند و از پاسخ دادن به این سوال که این شرکت در کجا مستقر است طفره می‌رود. در نتیجه مکان اصلی این شرکت همچنان به صورت یک راز باقی مانده است و احتمال می‌رود شرکت بایننس در جزیره Cayman مستقر باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا