بازارهای خارجی

پوتین برای دفاع از روسیه هر کاری انجام خواهد داد

به نقل از خبرگزاری «تاس»، “دیمیتری پسکوف” سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که “ولادیمیر پوتین” حاضر است هر اقدامی برای دفاع از کشور انجام دهد، البته بهتر است درباره بدترین سناریوها صحبت نکرد.

پسکوف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی “راسیا-۲۴” و در پاسخ به سئوالی درباره حادثه رخ داده توسط ناوشکن انگلیسی در سواحل کریمه و اینکه آیا پوتین حاضر است دستور حمله به یک کشتی نظامی ناتو را بدهد، گفت: «بیایید در رابطه با بدترین سناریوها صحبتی نکنیم، برای اینکه “خدایی ناکرده” گاهی سخنان به زبان آورده شده، تحقق می‌یابند. بنابراین بهتر است در این خصوص نه فکر شود و نه سخنی گفت. ولی بطور کلی، همه مردم روسیه به خوبی می‌دانند که ولادیمیر پوتین برای دفاع از کشور هر کاری که لازم باشد، انجام خواهد داد.»

سخنگوی کرملین تأکید کرد، دولت روسیه درک می‌کند که انگلیسی‌ها چرا چنین حادثه‌ای را در سواحل شبه جزیره کریمه بوجود آوردند. وی گفت: «هدف آنها یک اقدام کاملاً تحریک آمیز آگاهانه و برنامه‌ریزی شده بود که واکنش جدی و قاطع روسیه را نیز به همراه داشت.»  

تغییری در روابط روسیه و آمریکا رخ نداده است

دیمیتری پسکوف در پاسخ به سئوال دیگری گفت که روابط دوجانبه بین روسیه و ایالات متحده با گذشت دو هفته بعد از نشست سران دو کشور در ژنو هیچ تغییری نکرده است و برای ارزیابی دقیق از دورنمای روابط حداقل باید چند ماهی صبر کرد.  

این مقام کاخ کرملین ادامه داد: «هنوز سئوالاتی در رابطه با روابط روسیه و آمریکا وجود دارد. احتمالاً ظرف دو هفته نمی‌توان تغییری در این زمینه ایجاد کرد. قضیه مانند یک بیماری است که برای مدت زمانی درمان نشده، وقتی شما شروع به استفاده از دارو می‌کنید، تأثیر آن نیاز به زمان بیشتری دارد و طی چند روز امکان ندارد. در رابطه با دورنمای روابط مسکو و واشنگتن نیز باید اجازه داد چند ماهی بگذرد تا بتوان درباره آن قضاوت کرد.»  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا