اقتصادی

ایلام بیشترین و تهران کمترین تورم نقطه‌ به‌ نقطه را تجربه کرد

 بر اساس گزارش مرکز آمار در خرداد ١۴٠٠،تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر با ٢.۵درصد بود که این میزان برای خانوارهای شهری ٢.۵ درصد و برای خانوارهای روستایی ۲.۶ درصد ثبت شد.

در این ماه بیشترین تورم ماهانه خانوارهای کشور برای استان قزوین با ۴.١درصد و کمترین تورم ماهانه برای استان همدان با ١.٢ درصد ثبت شد. همچنین بیشترین تورم ماهانه خانوارهای شهری برای شهر قزوین با ۴.٢درصد و کمترین نرخ تورم نیز مربوط به استان همدان با ١.٣درصد بود. 

گفتنی است که در ماه یادشده، بیشترین تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان گیلان با ۴.۴درصد و کمترین آن نیز مربوط به همدان با ٠.٨درصد بود. همچنین تورم نقطه‌به‌نقطه برای خانوارهای کشور ۴٧.۶درصد بوده که بیشترین آن مربوط به استان ایلام با ۵۶.١درصد و کمترین آن هم متعلق به تهران با ۴٣.١درصد بوده است.در خرداد تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای شهری ۴۶.٩درصد ثبت شد که بیشترین آن برای زنجان با ۵۶.١درصد و کمترین آن هم برای تهران با افزایش ۴٣درصد بود. تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی در خرداد به ۵١.۵درصد رسید که بیشترین آن برای ایلام با ۵٩.۵درصد و کمترین آن برای کرمان با ۴۵.٢درصد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا