ارز دیجیتال

رشد شدید ۵۰ درصدی XRP و ۶۰ درصدی استلار؛ فصل آلتکوین ها فرا رسیده است؟

امروز و روز گذشته شاهد رشد برخی از آلتکوین‌های قدیمی بازار بودیم. در صدر آنها رمز ارز ریپل و استلار عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشتند. آیا بازهم شاهد رشد قیمت ارزهای دیجیتال هستیم؟

رشد قیمت ریپل و استلار

در ۲۴ ساعت اخیر قیمت ریپل ۵۰ درصد رشد داشت. این در حالی است که در روز گذشته نیز قیمت این ارز دیجیتال، با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است. قیمت XRP با این رشد، بالاترین قیمت خود از سال ۲۰۱۸ را ارتقا بخشید. در حال حاضر ریپل جایگاه سومی خود در میان برترین ارزهای رمزنگاری شده را پس گرفت و در محدوده ۷۰ سنت در حال معامله است. حتی برای ساعاتی ریپل توانست تا نزدیکی ۸۰ سنت ( دقیقا ۷۸ سنت) افزایش قیمتی را به ثبت برساند. این در حالی است که قیمت آن در سه روز پیش، ۳۰ سنت معامله می‌شد. ۱۳۰ درصد سودآوری در چند روز نوید آلت سیزن را به بازار می‌دهد. ارزش بازار XRP به بالای ۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

قیمت ریپل

 

اما این تمام ماجرا نبود. رمز ارز استلار با نماد XLM نیز عملکردی فوق‌العاده از خود به جای گذاشته است. این ارز دیجیتال که توسط هم بنیانگذار شبکه ریپل راه‌اندازی شده نیز در هفته گذشته رشدی بالغ بر ۷۰ درصد را به ثبت رسانده است. قیمت رمز ارز XLM در بالاترین قیمت خود به ۱۸ سنت رسیده است.این درحالی است که در ابتدای هفته جاری، قیمت آن زیر ۱۰ سنت و در محدوده ۷ سنت داد و ستد می‌شد.

دلیل رشد قیمت ریپل چیست؟

در مورد شبکه ریپل می‌توان به دو موضوع اشاره کرد. راه‌اندازی شبکه Flare و عرضه رایگان توکن این شبکه در هفته آینده را می‌توان یکی از مهمترین دلایل رشد این ارز دیجیتال در نظر گرفت. ما در این‌باره خبری را در روزهای گذشته منتشر کرده‌ایم که در آن به صورت کامل به این ایدراپ و توزیع رایگان توکن Spark اشاره کرده‌ایم، که برای مطالعه بیشتر می‌توانید به این خبر مراجعه کنید:

این شبکه امکان اجرای قرارداد هوشمند ریپل بر بستر شبکه اتریوم را فراهم خواهد کرد و از این رو می‌تواند قابلیت‌های این شبکه بلاکچین را ارتقا داده است. نکته مثبت دیگری که در مورد شبکه Ripple می‌توان اشاره کرد، اعلام همکاری این شبکه با Bank Of America است. سومین شبکه بلاک چین به هدف برقراری ارتباط میان بانک‌ها و موسسات مالی کار خود را آغاز کرده است. لذا انتشار خبری مبنی بر همکاری این شبکه با یکی از بزرگترین بانک‌های ایالات متحده، خبر بسیار خوبی برای این شبکه بلاک چین است. این بانک از مدتها قبل گفاه بود که از بسیاری از محصولات ریپل استفاده کرده است. اما این روزها به طور رسمی و در وبسایت رمز ارز XRP این همکاری منتشر شده است.

ریپل در صرافی کوین بیس

 

در شب گذشته و به دنبال رشد شدید قیمت ریپل در تمامی صرافی‌ها، قیمت میانگین آن در محدوده ۷۸ سنت متوقف شد. تقریبا در تمامی صرافی‌ها قیمت ریپل تا محدوده ۷۸ سنت افزایش یافت و پس از آن شاهد اصلاح جزئی قیمت هستیم. اما در صرافی کوین بیس ماجرای متفاوت بود.

قیمت ریپل در این صرافی تا محدوده ۹۲ سنت نیز معامله شد. تقریبا بیش از ۱۵ درصد بالاتر از دیگر صرافی‌ها. اما در عرض ۲ دقیقه قیمت این رمز ارز از ۸۹ سنت تا محدوده ۷۲ سنت ریزش کرد، ریزش سریعی که در دو دقیقه رخ داد و حدودا ۲۰ درصد از قیمت آن کم شد. پس از این اتفاق، قیمت XRP ریزش ناگهانی داشت و تا محدوده ۶۳ سنت کاهش یافت. نکته عجیب این اتفاق این بود که این ریزش تنها در عرض چند دقیقه اتفاق افتاد.

رشد قیمت ریپل

بسیاری از فعالان بازار، این اتفاق را به هیجان کاربران صرافی کوین بیس نسبت می‌دهند. هر چند صرافی کوین بیس این اتفاق را بخشی از هیجانات و نوسانات ناشی از آن در بازار دانست اما داده‌ها نشان می‌دهد که این صرافی دچار مشکل شده است. بسیاری از تریدرهایی که در این صرافی معامله انجام می‌دهند علام کرده‌اند که از این اتفاق زیان مالی دیده‌اند و امری عادی در معاملات نبود.

پیش از وقوع این اتفاق، CryptoSqueeze، تریدر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، اشاره کرد که فاندینگ ریت معاملات آتی ریپل در صرافی FTX و OKeX منفی شده است. او با اشاره به این نکته تریدرها را به احتیاط و سیو سود معاملات ریپل خود دعوت کرد. در صرافی بایننس نیز فاندینگ ریت معاملاتی آتی XRP به ۰.۰۱ رسید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تعادل میان خریداران و فروشندگان در بازار فیوچرز به صورت غیرعادی به هم خورده و تقریبا عمده تریدرها یک نوع سفارش( که در اینجا سفارش Long بوده) را فعال می‌کنند. یکی از سناریوهای محتمل دستکاری در قیمت‌ها و بازارگردانی صرافی کوین بیس در جهت لیکویید کردن عمده این معامله‌گران است. تا با این کار تعادل برهم خورده مجددا برقرار کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا